باید متولیان فرهنگی را به حوزه جوانی جمعیت ورود دهیم
باید متولیان فرهنگی را به حوزه جوانی جمعیت ورود دهیم

به گزارش ندای تجن- سیدمحمود حسینی‌پور در آیین اختتامیه رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت، گفت: امروز با مسئله جمعیت روبرو هستیم که یک موضوع فراگیر ملی و استانی است و برای اعتلای جمعیت باید نگاه راهبردی به این مقوله داشته باشیم. ‎ استاندار مازندران، اظهار کرد: باید ترویج سبک زندگی اسلامی را با برنامه های […]

به گزارش ندای تجن- سیدمحمود حسینی‌پور در آیین اختتامیه رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت، گفت: امروز با مسئله جمعیت روبرو هستیم که یک موضوع فراگیر ملی و استانی است و برای اعتلای جمعیت باید نگاه راهبردی به این مقوله داشته باشیم. ‎

استاندار مازندران، اظهار کرد: باید ترویج سبک زندگی اسلامی را با برنامه های فاخر و اصیل در راس برنامه های خود در این راستا قرار دهیم.

وی گفت: در مساله جمعیت با بحران مواجه هستیم و با تاسی از سبک زندگی اسلامی می‌توانیم این بحران را پشت سر بگذاریم.

مقام عالی دولت در استان، ادامه داد: باید به آموزه‌های دینی برگردیم و والاترین الگوهای زندگی را به جامعه جوان معرفی نماییم.

وی عنوان کرد: ما در حال بحران فرهنگی جمعیت هستیم و باید بیش از هر چیزی در استان متولیان فرهنگی را به مسئله جوانی جمعیت ورود دهیم.

استاندار مازندران، مطرح کرد: جوانی جمعیت باید در جامعه تبیین و در اقشار گوناگون جامعه تشریح و تببین شود.

حسینی‌پور افزود: دیگر متولیان عرصه فرهنگ به ویژه دانشگاه و آموزش و پرورش باید نقش آفرینی کنند و جامعه را به آگاهی برسانند.

وی بیان کرد: ترکیب جمعیتی و سنی مازندران به شدت در حال تغییر است و این تغییر در غرب استان با سرعت بیشتری در حال اتفاق است.

استاندار مازندران تاکید کرد: ما نیازمند آن هستیم که نگاه راهبردی به جوانی جمعیت داشته باشیم و بر این اساس، سیاست‌ها اعمال و اجرایی شود.

پیش از ظهر چهارشنبه آیین اختتامیه رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت با محوریت رشد ازدواج و فرزندآوری استان مازندران در محل سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساری برگزار شد.

در این مراسم که با حضور استاندار مازندران از منتخبان برتر بخش‌های هفت‌گانه این جشنواره اعم از رسانه، نخبگان، مدیران، خانواده‌ها، دستگاه‌های حاکمیتی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد، تجلیل و قدردانی شد.

  • منبع خبر : استانداری