تاکید بر آبادسازی سواحل/لزوم توجه به استفاده از محصولات داخلی/اگر لازم باشد برای حل مسئله مردم ۳۰بار به یک استان سفر می‌کنم
تاکید بر آبادسازی سواحل/لزوم توجه به استفاده از محصولات داخلی/اگر لازم باشد برای حل مسئله مردم ۳۰بار به یک استان سفر می‌کنم
رئیس جمهور امروز در جمع مردم درباره مسائل مختلفی صحبت کرد .

به گزارش ندای تجن_رئیس جمهور امروز صبح در جمع مردم در محل مصلی ساری با بیان اینکه تاریخ مازندران نشان می‌دهد که مردم همواره ارادتمند اهل بیت بودند و با ولایت آماده دفاع از وطن بودند،گفت: دلیل،صدق این مدعا جانبازان و ایثارگران این استان هستند در هر عرصه از انقلاب اسلامی می بینیم که جوانان مازندرانی در خط مقدم ولایت هستند.

سید ابراهیم رئیسی با تشکر از مردم برای استقبال از هیات دولت، افزود:این حضور بامعنا در خیابان را ابراز محبت به مقام معظم رهبری و ولایت می دانم وگرنه یک طلبه خدمتگزار و سرباز رهبری هستم.

وی با اشاره به اینکه در دهه کرامت به،سر می بریم، ادامه داد:بهترین انسان ها صالح طریق حق هستند که با خدا پیمان داشته باشنداینان به ما آموختند که باید با ارتباط با خدا زندگی کردکرامت ذاتی را همه دارند هر کسی در قامت انسان برتری دارداما سخن از کرامت ذاتی نیست سخن از کرامت اکتسابی است.

رئیسی با بیان اینکه شهدا آماده شدند که برای رفع نیاز کشور از جان مایه بگذارند، اضافه کرد:لازم است در گام نخست جامعه را بشناسیم مردم خود را بشناسیم و آماده باشیم برای خدمت و مسئولیت پذیری.کرامت به معنای این است که انسان‌ها آمادگی خطرپذیری باشند آن چنان که فرزندان ما به ما آموختند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مازندران استانی است که قطب صنعت،کشاورزی و گردشگری و اقتصاددریامحور است، گفت: با تلاش دانشجویان در کار دانش بنیان از استان‌های پیشتاز است و در جای جای کشور پیشکسوتان این استان ایفای نقش می‌کنند

.وی با تشکر از استاندار گذشته برای انجام برنامه.های استان که با همکاری سایر مسئولان انجام شد، ادامه داد:برای ایجاد اشتعال ۳۹۵کارگاه به خط تولید آمد که جای تقدیر دارد،در صنعت و تولید گام‌های خوبی برداشته شد.

رئیسی با بیان اینکه نسبت به آزادسازی سواحل گام.های خوبی برداشته شد، گفت:رسیدگی به محل ساماندهی برای اینکه مردم و هم گردشگران در یک فضای مفرح و دلنشین باشند پس نیاز به آبادسازی بعد از آزادسازی دارد.

وی ادامه داد:برای اینکه مردم مسکن دار شوند گام‌هایی انجام شد و تعداد ۸هزار و ۳۰۰واحد مسکن در استان در بافت فرسوده و مسکن مهر در حال انجام است اما به دلیل فضای سبز و اراضی کشاورزی کمبود زمین مشهود است.

رئیس جمهور با تاکید بر این موضوع که بخش تولید مسکن در استان باید کارهای بیشتری برای رفع مشکل مسکن برای،همه اقشار جامعه انجام دهد،افزود: لازم است با کمک مدیران و دولت، مردم بتوانند بزودی صاحب مسکن شوند.

وی با بیان اینکه این فضا،جنگل ها و مراتع و زمین‌های ذی قیمت حفظ شودتا به دست سوداگران از بین نرود، گفت:.نباید جریان سوداگری و جنگل و کوه خواری باب شود و با قاطعیت باید جلوی آن هایی که می خواهند جلوی ذخایر ملی دست اندازی کنند گرفت باید دست زیاده خواهان را قطع کردما اجازه نخواهیم داد در کشور عزیزمان کوچکترین دست اندازی صورت گیرد نباید اجازه دهیم تا کسی به اموال بیت المال و حقوق عمومی دست اندازی کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما تجربه یک عملیات بزرگ و اجماع ساز با عنوان وعده صادق را داریم که با هماهنگی همه بخش‌ها انجام شد،ادامه داد:این یک زمینه است که بدانیم با همکاری و هماهنگی همه نیروهااین اجماع پیامش برای همه رفته است.

رئیسی بیان کرد: در جهت رفع مشکل درمانی در مازندران شاهد بهره برداری ۱هزار تخت بیمارستانی در استان هستیم لازم است از زحمات مسئولان تشکر کنم و از خدا بخواهم آن شاالله کسی مریض نشود

.وی با اشاره به اینکه آبگیری میانکاله از گام هایی که در جهت رشد و توسعه کشاورزی برداشته شده است، افزود:پروژه های برق رسانی نیز با قوت در حال انجام است وسرمایه گذاری داخلی و خارجی در طرح های،بزرگ از اقداماتی است که می تواند در توسعه و رشد اشتغال تاثیرگذار باشد.

رئیسی با اشاره به سهم و نقش مازندران در زنجیره امنیت غذایی، افزود: لازم است زمانی که موادغذایی در استان تولید نمی شود واردات کنیم واصل توجه به تولیدکننده داخلی و کشاورزی که برنج و مرکبات را تولید می کند،باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه احیای نساجی برای ایجاد ظرفیت و اشتعال بیشتر مورد توجه است، گفت:ما فکر می کنیم مازندران ظرفیت بسیار در ذخایر و همین طور نیروی انسانی کارآمد دارد.

وی افزود: مدیران در سال جاری باید در دولت در سال ۱۴۰۳که با شعار تولید با مشارکت مردم است زمینه مشارکت مردم را فراهم کنند .

رئیسی با اشاره به برگزاری جلسات حل مسئله در کشور، افزود:هیچ مسئله ای نیست که در کشور حل نشود و آن هم با دستان شما مردم حل می شودحل مسائل کشور به دست زنان و مردان همین کشور است.

وی با بیان اینکه بیگانه دنبال منافع خودش است و بدانید و آگاه باشید که من در هیچ جایگاه و کوه و برزنی جز به آن چه که رضای خدا باشد و منافع ملی،باشد به هیچ چیز فکرنمی کنم، افزود:پل اوروست که به مدت ۲۷سال باقی مانده بود امروز به لطف مسئولان استان و فرماندار حل شد.برای حل مسئله این دولت شب و روز نمی شناسد اگر لازم باشد برای حل مسائل مردم ۳۰تا ۴۰بار به یک استان سفر کنم انجام می‌دهم تا مسئله حل شود.

وی مطرح کرد: استان مازندران و بسیاری از شهرهای آن باب الرضا است و دارای جایگاه ویژه است.