جهادکشاورزی به فکر صادرات مرغ به سایر کشورها است
جهادکشاورزی به فکر صادرات مرغ به سایر کشورها است
رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران از برنامه این نهاد برای صادرات مرغ خبرداد.

به گزارش ندای تجن – به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، نشست خبری رئیس سازمان با حضور اصحاب رسانه استان امروز ظهر در محل سالن جلسات این اداره برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ابتدای جلسه از دستاورد این سازمان در رکورد 3 بار جوجه ریزی سال گذشته گفت که سبب شد تا ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان با کمبود مرغ روبرو نشویم.

بابک مؤمنی با اشاره به اینکه به فکر صادرات مرغ به سایر کشورها هستیم و در ادامه درباره طرح پایلوت احداث و ساماندهی زیرساخت‌های منابع آب‌وخاک روستای نوایی محله فریدون‌کنار تعریف کرد.

وی با بیان زحمت 12ساله برای طرح فوق، افزود:این طرح در 6گام به اجرا درمی آید که مطالعات فاز یک و دو در مرحله نخست و تجهیزو نوسازی اراضی شالیزاری در سطح 141.2هکتار،مرمت و بهسازی آب بندان های شمالی در سطح 10هکتار و احداث سازه های مورد نیاز و احداث ایستگاه پمپاژ خروجی آب بندان در گام دوم طی سال های 1397الی 1402به اجرا در آمد.

مؤمنی اجرای سامانه توزیع آب کم‌فشار پایین‌دست آب‌بندان در سطح 141.2، اجرای خط انتقال آب برگشتی به آب بندان به طول حدود 1کیلومتر و احداث ساختمان ایستگاه پمپاژ و تجهیزات،حوضچه مکش به منظور پمپاژ آب برگشتی را گام سوم پروژه عنوان کرد که در حال اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران لایروبی زهکشی خروجی طرح به طول حدود 2 کیلومتر ،اصلاح پل ،مرمت و بهسازی آب بندان جنوبی و..را از جمله گام چهارم مطرح کرد که هنوز در مرحله اجرا قرار نگرفته است.

وی استقرار نظام بهره‌برداری و پایش و ارزیابی و انطباق با مگاپروژه احداث و ساماندهی زیرساخت‌های منابع آب‌وخاک را جزو مراحل پنجم و ششم پروژه مطرح کرد.