شاخص جمعیت نباید تنها ملاک توزیع بودجه استانی و برخی از مناطق باشد/ توسعه نیافتگی برخی مناطق میل به مهاجرت را تقویت می‌کند
شاخص جمعیت نباید تنها ملاک توزیع بودجه استانی و برخی از مناطق باشد/ توسعه نیافتگی برخی مناطق میل به مهاجرت را تقویت می‌کند
نماینده مردم «نهبندان و سربیشه» در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه ما در تامین و تخصیص بودجه برخی مناطق، تنها شاخص جمعیت را ملاک عمل خود قرار دهیم، باید بدانیم این مسئله از اساس اشکال داشته و باید محرومیت ، وسعت و عدالت در مناطق را لحاظ کنیم.

ندای تجن- مصطفی نخعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به توزیع عادلانه بودجه استانی و الزامات در این بخش تاکید کرد: متاسفانه مشکلات در زمینه توزیع بودجه استانی و الزامات آن زیاد است.

نماینده مردم «نهبندان و سربیشه» در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه شاخصی که بر مبنای آن بودجه استانی مد نظر قرار می‌گیرد و خیلی روی آن تمرکز شده، موضوع جمعیت است. در حالی که بسیاری از مناطق مرزی که بعضاً جز مناطق کمتر توسعه یافته کشور هستند و حتی در مناطق مرکزی کشور قرار دارند،به دلیل عدم سرمایه‌گذاری مناسب و عدم تخصیص بودجه – سرانه ناکافی بودجه- به سمت عدم توسعه یافتگی حرکت کرده اند.

وی با اشاره به مشکلات توسعه نیافتگی برخی مناطق کشور تاکید کرد: این امر باعث می‌شود تا همان جمعیت کم در مناطق توسعه نیافته میل به مهاجرت پیدا کرده و مهاجرت کنند. بنابراین ما اگر قصد داریم جمعیتی را که در مناطق مرزی کشور به نحوی تامین امنیت می‌کند را حفظ و تقویت کنیم، باید در تامین بودجه این مناطق نهایت هوشمندی را به خرج داده و بودجه این مناطق را به درستی تامین کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه ما در تامین و تخصیص بودجه برخی مناطق، تنها شاخص جمعیت را ملاک عمل خود قرار دهیم، باید بدانیم این مسئله از اساس اشکال داشته و باید محرومیت ، وسعت و عدالت در مناطق را لحاظ کنیم.

نخعی با بیان اینکه باید به تامین و تخصیص بودجه مناطق کمتر توسعه یافته توجه جدی داشته باشیم، گفت: باید این مناطق مورد توجه بیشتری قرار گرفته و بودجه آنها به صورت عادلانه‌تری توزیع شود تا ما شاهد توسعه یافتگی بیشتر این مناطق باشیم که این امر حتماً به نفع مرکز نشینان کشور خواهد بود. بنابراین  این موارد باید به درستی در قوانین اصلاح شود./