به گزارش ندای تجن- نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در همایش خیرین آبرسان مازندران با بیان اینکه مازندران مشکلات بسیاری از شرق تا غرب دارد، گفت:خداوند همه نعمتهای خودش را یک جا به ما داد و زیباییها و طرفیتهای مازندران در هیچکدام از استانها وجود ندارد
رضا حاجیپور با اشاره به اینکه قرار بود درگذشته از غرب تا شرق استان کانالی برای کنترل آبهای سطحی زده شود، ادامه داد: امروز فقط در آمل بیش تز ۳۰ حلقه چاه از منابع و سفرههای، زیرزمینی استحصال میشود و از آن استفاده میکنیم
وی افزود: کارشناسان میگویند استحصال آبهای زیر زمینی سفرهها را خالی می کند با توجه به اینکه در نزدیک دریا هستیم آب شور به سفرهها فشار میآورد و همین موضوع سبب شد تا آب سفرهها شور شود.در برخی جاها چاه را حفر کردند و دیدند آب شور است درب آن را بستند
حاجی پور با بیان اینکه در مکه آب شور دریا را با دستگاه شیرینی و مورد استفاده قرار می دهند، اضافه کرد: در آینده نزدیک عربستان یکی از صادرکنندگان محصولات کشاورزی در دنیا می شود.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در استان ظرفیت های خوبی از جمله دریا و جنگل و ..داریم اما کشاورزان نشسته هستند، گفت:ما تابستان آب برای کشاورزی نداریم و 10 درصد از آب های سطحی در مازندران دخیره می شود.
وی با اشاره به تلاش مجلس برای حذف ارز ترجیحی برای واردات برنج خارجی، افزود:به تازگی به ویتنام سفر داشتم در نوار مرزی بیش از ۴۰میلیون تن شلتوک در نوار مرزی تولید می شود و ۲۰میلیون تن برنج سفید در حال تولید است
حاجی پور با بیان اینکه تریبون نماز جمعه بهترین مکان برای بیان مطالبات مردمی است، افزود:باید دولتمردان و وزرا پای کار بیایند ومسئولان بیابند بدون واسطه از کشاورزان خرید کنند
وی بیان کرد:ما به ۶۰۰هزارتن برنج نیاز داریم اگر همین مقدار ارز را در اختیار کشاورزان قرار دهند مشکلات حل می شود، ما انتطار داریم که همه دست به دست هم دهیم و در مجلس هم نمایندگان با توان ایستادند.




