خانه مطبوعات ترکیبی از نمایندگان کل استان باشد
خانه مطبوعات ترکیبی از نمایندگان کل استان باشد
مسلماً در مازندران نیاز به حضور نمایندگانی از تمامی نقاط استان از غرب تا شرق در بدنه خانه مطبوعات وجود دارد تا با ایجاد همدلی و یاریگری اهالی رسانه در منطقه خود به ید واحدی از اهالی رسانه در کل استان برسیم تا بتوانیم در گام نخست نیازمندی‌های اهالی رسانه را مرتفع و در ادامه برای پیشرفت استانمان همراه با قدم‌های استوار و محکم گام برداریم.

 به گزارش ندای تجن – از سال 81 فعالیت رسمی خانه مطبوعات مازندران آغاز شد و تشکلی برای حمایت از اهالی رسانه استان به وجود آمد تا همواره یار و یاریگر تمامی اقشار فعال در حوزه رسانه باشد.

بیش از 10 سال از فعالیت خانه مطبوعات می‌گذرد و در طول این دوره همواره با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بوده است.به‌طوری که گاهی با سرعت تند و گاهی همراه با سستی قدم برداشته است، این روزها هم وضعیتی دارد که نه می‌توان فعالیت آن را کامل دانست و نه می‌توان ضعیف عنوان کرد، شاید عنوان نیمه‌فعال را بر روی آن بگذاریم بهتر است.

در گزارشی که از سوی خانه مطبوعات استان اعلام شد هیچ‌گونه تراکنش مالی از زمان برگزاری انتخابات بازرسی صورت نگرفته است.

شاید باتوجه‌به بحران کرونا و حوادث اخیر این موضوع توجیه‌پذیر باشد؛ اما برای حمایت از اقشار رسانه که بازوان پرواز استان به‌سوی پیشرفت هستند لازم است تا فعالیت مالی و حمایت بیشتر از گذشته نمود داشته باشد.

در کنار آن موضوعی که بهتر است به آن توجه داشت استقبال پایین اهالی رسانه استان از تمامی شهرهای آن برای حضور در انتخاب نماینده مناسب خود است که متأسفانه در دوره‌های اخیر مورد بی‌مهری از سوی خانه مطبوعات استان و همین‌طور خود فعالان رسانه‌ای عضو در خانه بوده است.

این موضوع نشان می‌دهد که کمیته‌های خانه مطبوعات آن‌طور که باید نتوانسته‌اند به نیازهای قشر رسانه توجه داشته باشند یا اختیارات آنان در محدوده‌ای بوده است که نمی‌توانستند چندان مؤثر باشند.

آنچه که به نظر نگارنده در چنین شرایطی می‌توان بر آن تأمل کرد جلب و جذب نظر تمامی فعالان رسانه‌ای مازندران است، آن هم مازندرانی که باید به آن باتوجه‌به موقعیت جغرافیایی، تعداد بالای مسافر در ایام تعطیل و اعیاد و ظرفیت‌های فرهنگی، اندیشمندان و نخبگان، هنرمندان و صنعتگران و مردم باغیرت عنوان «کشور» را داد.

مسلماً در این کشور نیاز به حضور نمایندگانی از تمامی نقاط استان از غرب تا شرق در بدنه خانه مطبوعات وجود دارد تا با ایجاد همدلی و یاریگری اهالی رسانه در منطقه خود به ید واحدی از اهالی رسانه در کل استان برسیم تا بتوانیم در گام نخست نیازمندی‌های اهالی رسانه را مرتفع و در ادامه برای پیشرفت استانمان همراه با قدم‌های استوار و محکم گام برداریم.

در گام نخست بهتر است زمینه ورود نمایندگانی جدید از نقاط دیگر استان به خانه‌مطبوعات با همکاری تمامی اهالی‌رسانه و اعضای هیأت‌مدیره فعلی خانه مطبوعات فراهم شود تا بتوان با شناسایی و رفع مشکلات قشر رسانه به پیشرفت هر چه سریع‌تر استان یاری رساند.

نداکلائی