توجه به شعر بومی استان/معرفی برگزیدگان کنگره ملی شهید مصطفی نوروزی/رهایی 3زندانی
توجه به شعر بومی استان/معرفی برگزیدگان کنگره ملی شهید مصطفی نوروزی/رهایی 3زندانی
برگزاری مراسم دومین کنگره ملی شعر شهید مصطفی نوروزی ارمغان خوبی برای جامعه داشت.

به گزارش ندای تجن-مراسم دومین کنگره ملی شعر شهید مصطفی نوروزی با عنوان «مروارید عمان» شامگاه دیروز در محل حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد.

براساس این گزارش، در ابتدای مراسم شاعران بومی محلی به خوانش شعر پرداختند.

 دبیر کنگره ملی شعر شهید مصطفی نوروزی با بیان اینکه 320اثر از 17استان کشور ارسال شد، گفت:اشعار ارسالی در 3مرحله بررسی شد که در مرحله نخست 240اثر به مرحله دوم راه یافت.

احمد ایرانی نسب با اشاره به اینکه پس از بررسی در مراحل بعدی، 12اثر به عنوان برگزیده معرفی شد، ادامه داد:از همه شاعران که در این نکرگه حضور یافتند تشکر می کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش ویژه شهید مصطفی نوروزی 3اثر برگزیده و در 2اثر شایسته تقدیر شد، افزود:در بخش دوم نیز بخش شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس 7اثر برگزیده کنگره شدند.

افراد برگزیده در بخش ویژه محمدعلی رضاپور از ساری، مجتبی خرسندی از قم،وحید جلبی از مینودشت و مریم برزگر از همدان، زهرا شعبانی از خوزستان شهر دلیجان،

در بخش دوم نیز رضا نیکوکار از رشت، عاطفه خرمی از قم، ناصر طوسی از زنجان، محمدخادم از اصفهان، اله بیات مختاری از مشهد، محسن کاویانی از قم، داوودرحیمی از اصفهان،

در ادامه کارشناس دینی با تبریک ماه شعبان و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا، به آیه «ان تنصرالله ینصرکم و یثبتاقدامکم» اشاره کرد و گفت:نصرت خداوند معنای متفاوتی دارد و همیشه فیزیکی نیست.

حجت الاسلام ناصر رفیعی با بیان خاطره تبعید امام (ره) در زمان پیش از انقلاب، افزود:امام خمینی (ره)در این مسیر سختی های بسیاری را تحمل کرد و در نهایت صبر و بردباری امام به انقلاب ختم شد.

رفیعی با اشاره به اینکه نحوه خواستن از خداوند و نیت ما در طلب روزی تاثیرگذار است، ادامه داد: هر کسی با یک ابزاری به دین خدا یاری می کند که این ابزار می تواند مالی، زبانی یا قلمی باشد که بزرگترین یاری ، یاری با جان است.

وی با بیان اینکه شهدا با جان شان معامله کردند، افزود:تفاوت آنان با سایر جنگنده ها در 9ویژگی است که ویژگی شهید نوروزی درخواست شهادتش بود، او خدمت رسان به مردم، مردم داری بود.

رفیعی با اشاره به اینکه مردم در 22بهمن دین خود را ادا کردند، خطاب به مسئولان گفت: برای رفع مشکلات اقتصادی نیت خیر نیازاست، تیم خوب هم نیاز است برنامه خوب هم نیازاست.

لازم به ذکر است، در این مراسم 3زندانی با نیت شهید مصطفی نوروزی از بند زندان رها شدند و مداحی و سینه زنی انجام شد.