دستگیری کلاهبردار میلیاردی با وعده فروش تلفن همراه در فضای مجازی
دستگیری کلاهبردار میلیاردی با وعده فروش تلفن همراه در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی ودستگیری کلاهبردار یک میلیارد ریالی با وعده فروش تلفن همراه در شبکه های مجازی خبر داد.سرهنگ سامع خورشاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس،، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا مبنى بر کلاهبردارى از آنان از […]


رئیس پلیس فتا استان مازندران از شناسایی ودستگیری کلاهبردار یک میلیارد ریالی با وعده فروش تلفن همراه در شبکه های مجازی خبر داد.
سرهنگ سامع خورشاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس،، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا مبنى بر کلاهبردارى از آنان از طریق شبکه های اجتماعی با وعده فروش تلفن همراه، موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهم را که با درج آگهی و ووعده فروش تلفن همراه در شبکه های اجتماعی از مالباختگان کلاهبرداری کرده بود شناسایی کردند.
رئیس پلیس فتا استان مازندران، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهم که اهل و ساکن یکی از استان های همجوار بود، در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در با زجویی های به عمل آمده به کلاهبرداری یک میلیارد ریال از کاربران در فضای مجازی اعتراف کرد.
سرهنگ خورشاد با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، گفت: شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانند مکان امنی برای خرید‌های اینترنتی باشند و ممکن است بسیاری از افراد سودجو که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند در این شبکه‌ها فعالیت داشته باشند.
خورشاد همچنین به کاربران در شبکه های اجتماعی، هشدار داد: برای خریداری کالای مورد نظر خود حتما از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد و سایت های معتبر اقدام به خرید کنند و حتما پرداخت وجه را بعد از ارائه خدمات یا تحویل کالا انجام دهند.
وی همچنین یادآور شد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند .
شماره تماس 01121824715به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.