در خردادماه اتفاق افتاد:جوانان بیشتر در دریای مازندران غرق شدند
در خردادماه اتفاق افتاد:جوانان بیشتر در دریای مازندران غرق شدند

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: ۱۸ نفر ( همگی مرد ) بر اثر غرق‌شدگی در مازندران جان باختند که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۸ نفر گزارش شده است.به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی با اشاره به غیر بومی بودن ۶۷ درصد […]

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: ۱۸ نفر ( همگی مرد ) بر اثر غرق‌شدگی در مازندران جان باختند که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۸ نفر گزارش شده است.
به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی با اشاره به غیر بومی بودن ۶۷ درصد از غرق شدگان گفت:شنا در خارج از طرح‌های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا، عدم آگاهی از تفاوت شنا از دریا و استخر از دلایل بروز حادثه برای گردشگران است. محمود آباد بیشترین شهر
براساس آمار ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی، شهرستان‌های محمود آباد با ۶ و چالوس با ۴ دارای بیشترین غرقی و نوشهر.بابلسر و جویبار هر کدام با ۲ نفر و شهرهای نور و تنکابن هر کدام با یک مورد کمترین آمار را داشتند.
21 تا 30 سال بیشترین سن
مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت :21 تا30 سال سن را با 12 مورد بیشترین و پس از آن 11 تا 20 با ۷ مورد و ۶۰ تا ۵۱ سال با یک مورد کمترین سن غرق شدگان اعلام کرد.
این مقام اجرایی استان افزود : بیشتر مغروقین با وجود توصيه ها و هشدارهاي مكرر، محدوده هاي ايمن سازي نشده و خارج از طرح را براي شنا انتخاب كرده بودند.