واردات نمایشی سرم حلال مشکل مدیریتی نیست
واردات نمایشی سرم حلال مشکل مدیریتی نیست

یک نماینده مجلس معتقد است که در ماه‌های اخیر افزایش مصرف سرم به دلیل شیوع کرونا و اورهال شدن یکی از شرکت های تولیدی مشکلاتی را در کشور ایجاد کرده که می‌شد با تدابیر صحیح در مدیریت بحران و توزیع مناسب طوری عمل کرد که تامین سرم برای بیماران به سختی نینجامد. به گزارش ندای […]

یک نماینده مجلس معتقد است که در ماه‌های اخیر افزایش مصرف سرم به دلیل شیوع کرونا و اورهال شدن یکی از شرکت های تولیدی مشکلاتی را در کشور ایجاد کرده که می‌شد با تدابیر صحیح در مدیریت بحران و توزیع مناسب طوری عمل کرد که تامین سرم برای بیماران به سختی نینجامد.

به گزارش ندای تجن به نقل ازخانه ملت- فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز و عضو مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی از کارخانه فرآورده های تزریقی و دارویی ایران بازدید کرد.

براساس این گزارش؛ این نماینده مجلس در دوره یازدهم در این بازدید ضمن بررسی میدانی از میزان تولید سرم تزریقی در این واحد تولیدی، از انبار دپو و خطوط تولید و ظرفیت های آن نیز بازدید به عمل آمد. این واحد تولیدی در حال حاضر هر هفته یک میلیون بطری سرم های تزریقی را روانه بازار دارویی می‌کند.

وی با اشاره به بازدید خود گفت: طبق آنچه از دپوی مواد اولیه این کارخانه شاهد بودیم این اطمینان به مردم عزیز داده می‌شود که در آینده مشکلی در تولید سرم نخواهیم داشت. آنچه در هفته های گذشته در خصوص مشکل کمبود سرم در کشور شاهد بودیم، بیش از آنکه ناشی از کمبود واقعی سرم باشد، نشات گرفته از خطاهای مدیریتی و اشتباهات محاسباتی در زمینه مدیریت سیستم توزیع و پخش دارو است.

محمدبیگی ادامه داد: البته در ماه‌های اخیر افزایش مصرف به دلیل شیوع کرونا و اورهال شدن یکی از شرکت های تولیدی مشکلاتی را در کشور ایجاد کرده که می‌شد با تدابیر صحیح در مدیریت بحران و توزیع مناسب طوری عمل کرد که تامین سرم برای بیماران به سختی نینجامد.

وی افزود: واردات نمایشی سرم حلال مشکل مدیریتی نیست، بلکه حمایت و پشتیبانی لازم و ویژه از تولید کنندگان یک ضرورت است تا بار دیگر شاهد چنین چالش هایی در کشور نباشیم. عضو مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس بیان کرد:در حال حاضر حدود ۱۲ میلیون بطری سرم در کشور تولید می شود که با اتمام تعمیرات اساسی شرکت سرم سازی شهید قاضی در تبریز به زودی به ظرفیت تولید ماهانه ۱۶ میلیون سرم در کشور می رسیم که این بیش از نیاز کشور خواهد بود. در سال ۹۹ نیاز کشور به سرم تزریقی حدود ۱۱ میلیون سرم در ماه بود.