انجام 8 ماه کار تمام وقت در شرکت‌های بزرگ صنعتی توسط دانشجویان دانشگاه مازندران/رویدادملی کمند برای کمک به اشتغال بانوان برگزار شد
انجام 8 ماه کار تمام وقت در شرکت‌های بزرگ صنعتی توسط دانشجویان دانشگاه مازندران/رویدادملی کمند برای کمک به اشتغال بانوان برگزار شد

به گفته معاون مرکز ارتباط با جامعه دانشگاه مازندران دانشجویان مقطع کارشناسی شرکت‌کننده در طرح «کوآپ» به مدت 8 ماه مرخصی تحصیلی گرفتند و در شرکت‌های صنعتی به صورت نیروی تمام وقت مشغول به کار شدند که در طول این مدت از اساتید دانشگاه مازندران با هدف ارتقای انجام وظایف شغلی، راهنمایی و مشاوره دریافت می‌کردند.

ندای تجن-به گفته معاون مرکز ارتباط با جامعه دانشگاه مازندران دانشجویان مقطع کارشناسی شرکت‌کننده در طرح «کوآپ» به مدت 8 ماه مرخصی تحصیلی گرفتند و در شرکت‌های صنعتی به صورت نیروی تمام وقت مشغول به کار شدند که در طول این مدت از اساتید دانشگاه مازندران با هدف ارتقای انجام وظایف شغلی، راهنمایی و مشاوره دریافت می‌کردند.

حسین حسین‌زاده  در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه مرکزکارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه مازندران در سال 85 تاسیس شد که دارای ساختارهای مختلفی بود، گفت:این مرکز به تدریج دچار تغییر و تحول شد و در سال 1400برای رسیدن به اهداف دانشگاه نسل سوم و چهارم تغییر ساختار داد.

وی با بیان اینکه اهداف مرکز کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه مازندران در دو بخش کارآفرینی و ارتباط با جامعه تعریف شده است، افزود: فعالیت‌های مرکز کارآفرینی در بخش‌های ترویجی، مهارت آموزی، ایجاد زمینه کسب و کار و مسایل مربوط به اشتغال و افزایش روحیه اشتغال، کارآفرینی و در جهت حرکت به سمت دانشگاه کارآفرین و نیل به اهداف اقتصادمقاومتی  است.

حسین زاده با اشاره به اینکه رویداد کافه کارآفرینی دانشجویان با هدف ارتباط بیشتر میان دانشجویان و مدیران شرکت‌های بزرگ صنعتی، مدیران دولتی و کارآفرینان در آذرماه سال97  و آبان 98 توسط مرکز کارآفرینی دانشگاه مازندران به اجرادرآمد،اضافه کرد: این مرکز مجری بسیاری از رویدادهای استارت‌آپی بوده و همکاری گسترده‌ای با ادارات و صنایع استان در این حوزه دارد.

معاون مرکز ارتباط با جامعه دانشگاه مازندران، ادامه داد:در تیرماه سال جاری هم رویداد ملی «کمند» به معنی کار، مهارت‌آموزی و نوآوری دانشجویان دختر دانشگاه مازندران با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی با هدف کمک به اشتغال بانوان برگزار شد.

حسین زاده با اشاره به اینکه همکاری با انجمن‌های مردم نهاد با هدف برقراری ارتباط بیشتر مرکز ارتباط با جامعه با اقشار مختلف مردم در برنامه‌های مرکز قرار دارد، گفت: اعضای هیات علمی می‌توانند در طرح فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت در مدت 3 الی 9ماه به صورت تمام وقت یا پاره وقت با صنایع، دستگاه‌های اجرایی دولتی و غیردولتی و همچنین انجمن‌های مردم نهاد همکاری داشته باشند .

وی با بیان اینکه این مرکز پس از ابلاغ طرح تحول همکاری دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی با جامعه و صنعت توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  در سال 98 اقدام به تشکیل کارگروه ویژه طرح تحول  با همکاری استانداری مازندران کرد، افزود: پس از تشکیل جلسات مختلف دانشگاه مازندران به عنوان دبیر دبیرخانه این طرح تعیین شد و تا کنون بیش از 80 نماینده از دستگاه‌ها و ارگانهای دولتی و غیر دولتی به این دبیرخانه معرفی شده‌اند و از موضوعات مطرح شده در این کارگروه، فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی، کارورزی دانشجویان و  هدایت پایان نامه‌های تحصیلی دانشجویان بوده است.

حسین زاده بیان کرد:معرفی امکانات، ظرفیت‌هاو دستاوردهای دانشگاه‌ها و شناسایی ظرفیت‌های استان برای کمک به پیشرفت و توسعه و مرتفع کردن نیازهای استان  ازسایر برنامه‌های مرکز ارتباط با جامعه دانشگاه مازندران عنوان کرد.

معاون مرکز ارتباط با جامعه دانشگاه مازندران با بیان اینکه پس از تشکیل شورای اشتغال ومهارت آموزی دانشجویان کارشناسی در دانشگاه، این مرکز اجرای طرح کوآپ را در دستور کار خود قرار داد، گفت: پس از بررسی طرح، کمیته‌ای به منظور اجرای آن در مرکز کارآفرینی تشکیل شد و پس از فراخوان عمومی در دانشگاه، بیش از 80 نفر از دانشجویان ابراز علاقه‌مندی کردند که پس از برگزاری کارگاه‌های آموزشی،  مشاوره برای یادگیری مهارت ارتباطی، کنترل خشم، پذیرش مسئولیت و انجام مصاحبه تخصصی در نهایت 15دانشجو به شرکت‌های بزرگ، مانند: کاله، نگار خودرو، فرآورده‌های لبنی دوشه« هراز»، درنا پلت سوادکوه، موادنسوز مازندپلاس، خزرالکترویک و..معرفی و مشغول به فعالیت  شدند.

وی ادامه داد:دانشجویان شرکت‌کننده در طرح کوآپ به مدت 8 ماه مرخصی تحصیلی گرفتند و در شرکت‌های صنعتی به صورت نیروی تمام وقت مشغول به کار شدند که در طول این مدت از اساتید دانشگاه مازندران با هدف ارتقای انجام وظایف شغلی، راهنمایی و مشاوره دریافت می‌کردند.

حسین زاده با اشاره به اینکه  براساس تفاهم نامه دانشگاه مازندران با مراکز صنعتی، با هدف تشویق دانشجویان و رغبت برای انجام کار، هزینه‌هایی به دانشجویان شرکت کننده در طرح «کوآپ»  پرداخت شد، گفت:شرکت‌ها خواستار جذب برخی از دانشجویان شرکت‌کننده در طرح «کوآپ»  شدند؛ قصد داریم در سال جدید طرح «کوآپ»  را برای  50دانشجوی رشته‌های مختلف فنی مهندسی و همین‌طور رشته‌های علوم انسانی، مانند؛ حقوق برگزار کنیم.

معاون مرکز ارتباط با جامعه دانشگاه مازندران افزود: پیش از این طرح «کوآپ»  تنها در دو دانشگاه کشور  به تعداد بسیار محدود برای دانشجویان رشته خاص به اجرا درآمده است.