یاری رسانی به مردم در روزهای ابتدایی دوران کرونا/اجرای 120برنامه طی دهه وقف
یاری رسانی به مردم در روزهای ابتدایی دوران کرونا/اجرای 120برنامه طی دهه وقف
حیدری در نشست خبری که امروز صبح به مناسبت گرامی‌داشت دهه وقف در محل سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، گفت:اوقاف از جمله نهادهایی بود که یاری رسانی به مردم در روزهای ابتدایی دوران کرونا را آغاز کرد و هم چنان ادامه دارد.

به گزارش ندای تجن-حیدری در نشست خبری که امروز صبح به مناسبت گرامی‌داشت دهه وقف در محل سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد، گفت:اوقاف از جمله نهادهایی بود که یاری رسانی به مردم در روزهای ابتدایی دوران کرونا را آغاز کرد و هم چنان ادامه دارد.

به گفته حجت الاسلام ابراهیم حیدری نزدیک به 15هزار موقوفه در استان وجود دارد که 90درصد آن ها مقید به مکان هستند به طوری که هزینه حاصل از منفعت آن ها در همان مکان استفاده می‌شود.

وی مازندران را سومین استان از لحاظ تعداد موقوفات عنوان کرد که بخشی از آن‌ها به 350هکتار اراضی شالیزاری استان تعلق دارد؛ از طرفی در حال حاضرهر موقوفه به واحدهای کوچکی تحت عنوان رقبه که قابل اجاره یا بهره‌برداری است تقسیم می‌شود که مازندران رتبه نخست رااز لحاظ  تعداد رقبات در کشور دارد .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان معتقد است که وقف، توسعه دهنده مشارکت اجتماعی است که در همین راستا دهه محرم سال جاری 27هزار بسته ودر سال‌های اخیر 50هزار بسته معیشتی با شناسایی ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره)و بهزیستی در میان نیازمندان توزیع شد.

حیدری از اعطای تسهیلات بدون بهره به جوانان توسط یکی از خیران با ارزش 12هزارمیلیارد تومان خبر داد که بزودی قرار است انجام شود.

وی به برگزاری 120برنامه طی دوره دهه وقف سال جاری اشاره کرد که تجلیل از متولیان موقوفات، راه اندازی ایستگاه «همه واقف باشیم»، برپایی خیمه معرفت، انجام برخی از پروژه‌های عمرانی و..بخشی از این برنامه‌ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان پروژه‌های نیمه تمام عمرانی استان در سطح بقاع متبرکه را 300مورد و پروژه‌های عمرانی موقوفات را 30مورد عنوان کرد.

حیدری به تقسیم بندی وقف در دو دسته انتفاعی و منفعتی اشاره کرد که در بخش انتفاعی، مانند: مساجد و تکایا مورد استفاده عمومی قرار می‌گیرد، در بخش منفعتی از مغازه داران یا مستاجران ، اجازه گرفته می شود که در سال جاری  80وقف منفعتی ثبت شده است.

وی گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در روزهای نخست شیوع بیماری کرونا از جمله نهادهای یاری رسان به مردم بود که خادمین امامزاده‌ها در تهیه دستگاه اکسیژن ساز و برخی داروهای کمیاب کمک کردند و هنوز ادامه دارد.