ماهان از 6سالگی غذا درست می کرد/مازندرانی‌ها، میزبان خوبی هستند
ماهان از 6سالگی غذا درست می کرد/مازندرانی‌ها، میزبان خوبی هستند
مادر جوان‌ترین شرکت‌کننده نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته آشپزی در گفت‌و گو با ما درباره علاقه پسرش به آشپزی و طبخ غذا از سن 6سالگی گفت.

به گزارش ندای تجن-ماهان سکاگی از شرکت‌کنندگان جوان در نوزدهمین دوره مسابقات ملی در رشته آشپزی است که از استان قزوین مهمان مازندران شده است.

نیلوفر عابدی، مادر ماهان است که درباره علاقه او به آشپزی گفت: ماهان از کودکی نسبت به آشپزی علاقه داشت و از 6سالگی غذاهایی مانند خاگینه را تهیه و به تدریج غذاهایی، مانند: برنج و کباب تابه‌ای را درست می‌کرد.

وی به دوره‌های آموزشی که ماهان گذرانده، اشاره کرد و افزود: ما وقتی علاقه ماهان به آشپزی را دیدیم به علایق او احترام گذاشتیم، او را محدود نکردیم و از چیزهایی مانند کبریت نترساندیم،  او را به دوره‌های آموزش آشپزی درجه 2فرستادیم و به تازگی هم آشپزی ملل و کباب ترک را زیر نظر مربی که از استانبول آمده بود، آموزش دید.

به گفته عابدی، ماهان علاقه بسیاری به تهیه کیک و شیرینی دارد و معمولا با هم در منزل درست می‌کنند؛ او در کنار آشپزی، در فراگیری درس‌های تحصیلی هم موفق است و معلم‌ها از فعالیت‌های درسی او رضایت دارند.

مادر ماهان درباره علاقه او به رشته الکترونیک گفت که همیشه در منزل دست به آچار است، از طرفی علاقه‌مندی ماهان به آشپزی چندان مورد قبول اقوام نیست.

مادر و پدر ماهان معتقد هستند که با توجه به علاقه‌مندی ماهان نسبت به رشته آشپزی و موفق بودن در تحصیل، مانعی برای یادگیری بیشتر این هنر وجود ندارد و او را تشویق می‌کنند.

وی در پایان از جاذبه‌های شهر ساری تعریف کردو گفت: در طول مدت اقامت در این شهربا برخورد مناسب مازندرانی‌ها روبرو بود .

  • منبع خبر : ندای تجن