سهم بودجه مناسب برای تامین منابع و اعتبار آموزش فنی و حرفه‌ای اختصاص یابد
سهم بودجه مناسب برای تامین منابع و اعتبار آموزش فنی و حرفه‌ای اختصاص یابد
به گفته درویشی نیاز است که سهم بودجه مناسب برای تامین منابع و اعتبار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف افرایش رغبت در کشور نسبت به یادگیری مهارت‌ها اختصاص یابد.

به گزارش ندای تجن- سید حسین درویشی در مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت رشته قنادی که شامگاه جمعه در محل مرکز آموزش هتلداری فنی و حرفه ای ساری برگزار شد، گفت:این رویداد نتیجه زحمات همه مدیران موسسات و آموزشگاه‌ها است که در کل ۹۰۰آموزشگاه در سطح مازندران داریم.
وی بیان کرد: در حدود یک میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان از محل کمک و همت همین موسسات و آموزشگاه‌ها برای برگزاری نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته آشپزی و قنادی هزینه شد.
درویشی از زارعی،نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا مشکلات آموزشگاه‌ها و موسسات که ناشی از کرونا هست را حل کند.
وی به بالابودن نرخ بیکاری در کشور اشاره کرد و ادامه داد:30الی 40درصد از فارغ التحصیلان کشور فاقد مهارت هستند،در شرایطی که مسیر توسعه و پیشرفت از یادگیری مهارت می گذرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری که حول محور تولید و اشتغال است،گفت: یکی از سازمان‌های دارای نقش در این حوزه، آموزش فنی و حرفه‌ای است، لازم است که نهضت مهارت آموزی گفتمان ملی کشور شود و در این مسیر با تبدیل مهارت و مشارکت بخش‌های خصوصی بتوانیم سازمان را به نقطه بالندگی برسانیم.
وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات ملی مهارت می تواند سرآغاز کار باشد، افزود: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و وزارت آموزش و پرورش اتفاقات خوبی افتاده است، اگر مراکز آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای در یک مسیر قرار گیرند می توانیم مسابقات ملی را با کیفیت بالاتر از مرحله جهانی برگزار کنیم.
درویشی با اشاره به اینکه نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت به عنوان سومین تجربه مازندران در برگزاری مسابقات کشوری است، گفت:مازندران به عنوان برند مسابقات کشوری و جهانی دارای نخبه‌ترین کارآفرینان و مربیان است.
وی به موفقیت شرکت کنندگان مازندرانی و کسب رتبه‌های برتر در مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و افزود:در سال جاری هم چند مدال طلا کسب کردیم و به خدمات و زحمات همه ارج می نهیم.
درویشی در پایان خواستار حمایت بیشتر مجلس از کارمندان و مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای شد و گفت: با عزت ترین و کرامت ترین خدمت را مربیان ما در مراکز آموزش فنی و حرفه ای انجام می دهند اما در عین حال نازل ترین حقوق برخوردارند.
درویشی ادامه داد: پابین بودن حقوق کارکنان در مازندران در برنامه هفتم توسعه مورد توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گیرد .
وی بیان کرد: در حال حاضر سهم بودجه‌ای فنی و حرفه ای کمتر ازیک درصد از بودجه کشوری است که خلل و نارسایی شدید در آموزش مهارت است و خواستار در نظر گرفتن سهم بودجه مناسب برای تامین منابع و اعتبار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف افرایش رغبت در کشور نسبت به یادگیری مهارت‌ها شد.

لازم به ذکر است، مسابقات ملی مهارت در رشته قنادی با حضور 13شرکت کننده از 10استان طی 3روز برگزار شد که شرکت کنندگان با تهیه کیک، کوکی و شکلات با تم صلح و دوستی با هم رقابت کردند.

برگزیدگان مسابقات مهارت رشته قنادی

براساس این گزارش پس از گذراندن مراحل مختلف داوری براساس کیفیت، طعم، تزیینات و…«نگین ایزدپناه کاظمی» از استان خراسان رضوی به مدال طلا ،«اسما سلیمانی» از استان قم مدال نقره و «مهدی مولوی» از استان تهران مدال برنز مسابقات را از آن خود کردند.

مسابقات ملی مهارت در رشته قنادی برای نخستین بار در استان مازندران  از تاریخ 28الی 30مهرماه سال جاری برگزار شد.