کارگاه آموزشی یک روزه انشای رأی داوری برگزار شد
کارگاه آموزشی یک روزه انشای رأی داوری برگزار شد
کارگاه آموزشی یک روزه انشای رأی داوری با میزبانی کانون داوری حقوقی استان مازندران با سخنرانی دکتر رضانیا معلم مستشار دادگاه تجدید نظر و عضو هیات علمی دانشگاه مازندران امروز ظهر در محل سالن اجتماعات دادسرای ساری برگزار شد.

به گزارش ندای تجن،   کارگاه آموزشی یک روزه انشای رأی داوری با هدف هم‌افزایی و همکاری میان داوران سطح استان، آشنایی با فعالیت کانون داوری حقوقی مازندران و افزایش توانمندی داوران در دعاوی با حضور علی حیدری خلیلی رییس کانون داوری حقوقی مازندران و قاسم یوسفی رییس اداره پیشگیری قضایی دادگستری مازندران و داوران شهرستان‌های ساری، جویبار، نکا، بهشهر، گلوگاه، سوادکوه و بابلسربرگزار شد.

اساس کار داوری، رأی است

در این کارگاه دکتر علیرضا رضانیا معلم، مستشار دادگاه تجدید نظر و عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به بیان مطالب آموزشی درباره انشای رأی داوری پرداخت.

وی با بیان اینکه داوری با سازش متفاوت است، گفت:اساس کار داوری، رأی است و با کار شورای حل اختلاف متفاوت است.

رضانیامعلم بر اهمیت بازاریابی و جلب نظر عمومی در فعالیت داوران تاکید کرد و ادامه داد:رأی داوران مانند رأی دادگاه قابل اجرا و دارای اعتبار است.

وی با اشاره به اینکه اقبال جامعه به رأی داوری در سال‌های اخیر نسبت به پیش از آن بیشتر شده است، افزود: لازم است تا داوران در هنگام امضای قرارداد همکاری درباره وظایف و مسئولیت خود اطلاع رسانی کنند تا طرفین دعاوی آگاهی داشته باشند.

در ادامه جلسه پرسش و پاسخ داوران  پیرامون انشای رأی داوری برگزار شد.

لازم به ذکر است.کانون داوری حقوقی استان این کارگاه‌های آموزشی را در سایر شهرستان‌ها هم برای داوران برگزار می‌کند.