برگزاری رویداد بین‌المللی گردشگری نیاز به اطلاع رسانی وسیع دارد/اعلام آمادگی انجمن برای همکاری در اجرای برنامه‌ها
برگزاری رویداد بین‌المللی گردشگری نیاز به اطلاع رسانی وسیع دارد/اعلام آمادگی انجمن برای همکاری در اجرای برنامه‌ها
رییس انجمن دوستی ایران و استرالیا با اشاره به اینکه مازندران از لحاظ ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری حرف نخست را در ایران می زند، گفت: لازم است تا مسئولان برگزاری رویداد بین‌المللی گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2022 اطلاع رسانی وسیعی انجام دهند.

رقیه حاتمی پور فرشی در گفت‌و گو با ندای تجن، با بیان اینکه انجمن‌های دوستی در چارچوب مردمی کار می‌کنند، گفت: انجمن صلح و دوستی ایران و استرالیا را با هدف ایجاد ارتباط بیشتر میان مردم دو کشور  در سال 1387تاسیس کردیم.

 رییس انجمن دوستی ایران و استرالیا با اشاره به کمیته‌های مختلف انجمن در حوزه‌های علمی، بازرگانی،فرهنگی، هنری، گردشگری و کمیته ارتباط و رسانه، افزود:کمیته علمی ارتباط میان دانشگاه‌های دو کشور را تسهیل می‌کند.

وی ادامه داد:کمیته هنری در همه رشته‌ها به ویژه آشپزی و قنادی فعالیت دارد و کمیته بازرگانی هم ارتباط تجاری میان دو کشور را تهسیل می‌کند.

حاتمی پور فرشی با بیان اینکه در صورت نیاز به کمیته‌ای جدید در انجمن دوستی ایران و استرالیا، با موافقت وزارت کشور و وزارت امور خارجه راه اندازی می شود، گفت: مسابقات ملی مهارت در ایران را به اعضا معرفی می‌کنم تا اطلاعات کافی را داشته باشند.

این فعال اجتماعی با اشاره به عضویت حدود 78نفر در انجمن صلح و دوستی ایران و استرالیا، افزود:در حال حاضر 43نفرعضویت خود را تمدید و به صورت فعال در انجمن حضور دارند.

وی با بیان اینکه افراد علاقه‌مند در حوزه‌های مختلف می‌توانند عضو انجمن صلح و دوستی ایران و استرالیا شوند، اضافه کرد:مشاوره رایگان برای ادامه تحصیل، ثبت نام دانشگاهی، استفاده از نظرات کارشناسان در رشته‌های مختلف و سایر موارد خدماتی است که به اعضا داده می‌شود.

برگزاری برنامه‌های فرهنگی با همکاری سفارت استرالیا

مدیرعامل هولدینگ گردشگری فلامینگو با اشاره به اینکه اعضا می‌توانند برنامه‌های فرهنگی و هنری یا ..را برگزار کنند، ادامه داد:انجمن صلح و دوستی با دعوت از سفیر استرالیا در ایران  می‌تواند در اجرای برنامه کمک کند.

وی با بیان اینکه به تازگی به مناسبت « روز ملی استرالیا»جشنی با حضور سفیر این کشور ، نمایندگانی از وزارت امور خارجه ایران و سایر اعضا در هتل فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود:یکی از نقاشان چیره دست ایران تصویر سفیر را طراحی کرد و به او هدیه داد.

این فعال گردشگری به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مازندران که حرف نخست را در ایران می زند، اشاره کرد و ادامه داد: لازم است تا مسئولان برگزاری رویداد بین‌المللی گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2022 اطلاع رسانی وسیعی انجام دهند.

وی به بیان موفقیت نمایشگاه اکسپوی دبی پرداخت و گفت: برای تبلیغ این نمایشگاه 5سال زمان صرف شد .

حاتمی پور فرشی با اشاره به اینکه مبتکر طرح‌های گردشگری مانند برگزاری رالی بانوان برای معرفی مناطق کمتر شناخته شده است، افزود: آمادگی دارم که رالی بانوان را با هدف معرفی جاذبه‌های طبیعی کمتر شناخته شده ساری و استان به مهمانان برگزار کنیم.

پیشنهاد برگزاری فستیوال غذا و شیرینی پزی

وی پیشنهاد برگزاری فستیوال غذا و شیرینی‌پزی برای معرفی غذا و دسرهای ایرانی به مهمانان خارجی را داد و گفت: اقوام ایرانی دارای بیش از 3هزار نوع غذا ، نوشیدنی، پیش غذا و سالاد هستند که می‌توانیم در رویداد بین‌المللی گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2022 آنان را معرفی کنیم و در نهایت جذب گردشگر به کشور را تسهیل و افزایش دهیم.

این فعال گردشگری خواستار همکاری تمامی نهادهای دولتی و مردمی در جهت برگزاری بهتر رویداد بین‌المللی گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2022 شد.