تالیفات علامه حسن زاده برای جامعه علمی وحوزوی نقشه راه است
تالیفات علامه حسن زاده برای جامعه علمی وحوزوی نقشه راه است
امام جمعه موقت تهران، تالیفات به جا مانده از مرحوم علامه حسن زاده آملی را نمونه کامل برای جامعه علمی، دانشگاهی و حوزوی ونقشه راه دانست.

به گزارش ندای تجن- حجت‌الاسلام کاظم صدیقی که برای سخنرانی مراسم گرامیداشت اربعین ارتحال علامه حسن‌زاده‌آملی به شهرستان آمل سفرکرده بود، درگفتگو با خبرنگار مهر افزود: بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب اثر خود علامه دهر حسن زاده آملی نگارش شده که کمتر از نیمی ازآن ها تاکنون چاپ و در دسترس عموم قرار دارد.

وی، تاکید کرد، انتظار هست که در چاپ بقیه آثار و تالیفات آیت الله حسن زاده آملی دست اندرکاران و متولیان امر و نیاز حمایت‌های مسئولان در سطح کلان ملی و استانی اهتمام ویژه و همت کنند تا همگان از دانش و سرچشمه زلال علمی آن عالم وارسته بهره مند شوند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد، کتاب‌های علامه حسن زاده آملی برای همه افرادی که تحصیلات واهل درس وبحث هستند، بسیار مفید وکارگشا خواهد بود و می‌تواند مورد استفاده کامل قرار بگیرد.

حجت الاسلام صدیقی اضافه کرد، هرکدام از کتاب‌ها و تالیفات علامه حسن زاده آملی هزار و یک نکته کلمه درخود دارد که هرکدام از آنها از مجموعه علوم مختلف است و این خود شاهدی بر علم و معنویت آن سالک توحیدی است.

وی افزود: همه کتاب‌های علامه حسن زاده آملی یک آهنگ خاص دارد که درعین حال کاملاً علمی هست و بهتر است که علما، فضلا وحوزوی ها بر سرسفره آیت الله کسب فیض ومعرفت کنند.

شبهه افکنی ها تزلزلی دررابطه مردم با روحانیت ندارد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مردم خطه شهرستان آمل، حق داشتند که آیت الله، عارف، ذوالفنون وعلامه حسن زاده آملی داشته باشند، گفت: این نشانه بلوغ فکری و معنوی مردم این شهرستان عالم پرور است که از این علامه تجلیل و تکریم فوق العاده ای کردند.

حجت الاسلام صدیقی افزود: آنچه مردم در شهرستان آمل و دیگرمناطق برای تجلیل و تکریم از مرحوم علامه حسن زاده آملی داشتند، انصافاً کم نگذاشتند وما باید بیشتر ازاینها به فکر این مردم قدرشناس و گوهرشناس باشیم.

وی افزود: همین مردم با حضور به یادماندنی در مراسم تشییع پیکر آیت الله بهجت، امام خمینی (ره)، سردار شهید سلیمانی و علامه حسن زاده آملی به صحنه آمدند و افتخارآفرین در کشور وجهان شدند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد، این موارد نشان می‌دهد که این ملت، ملتی هست که پایدار ومقاوم که اعتقاد ارزشی ومعنوی آنها تزلزل ناپذیر هست و این همه توطئه‌ها و شبهه افکنی ها نمی‌تواند میان مردم و روحانیت جدایی بیاندازد.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین چهلمین روز ارتحال علامه حسن زاده آملی روز جمعه با حضور پرشور مردم شهرستان آمل در مصلا نمازجمعه این شهرستان برگزار شد.

آیت الله حسن حسن‌زاده آملی ملقب به علامه حسن زاده فیلسوف متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی شنبه شب سوم مهرماه در زادگاهش شهر آمل در سن ۹۳ سالگی و پس از یک دوره سخت بیماری به دلیل بیماری قلبی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت. پیکر مطهر مرحوم علامه حسن‌زاده آملی که پیش از فوتش وصیت کرده بود که پیکرش در زادگاهش روستای ” ایرا ” و در آرامگاهی که در یکی از اتاق‌های خانه‌اش برای همسرش درست کرده بود، به خاک سپرده شد