شاخص مهار آب در مازندران ۱۰ به ۴۰ است
شاخص مهار آب در مازندران ۱۰ به ۴۰ است

استاندار سابق مازندران شاخص مهار آب های سطحی را در استان ۱۰ به ۴۰ بیان کرد و گفت: ۱۰ درصد آب های سطحی مدیریت می شود.

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان صبح پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار با اشاره به خدمت هزار و ۱۱۱ روزه در سمت استانداری مازندران اظهار داشت: یکی از دلایل عقب ماندگی استان واگرایی و عدم همگرایی است و بنا به دلایل مختلف به دلیل اختلافات در زمینه‌هایی نظیر منطقه آزاد دچار واگرایی شدیم.

وی با بیان اینکه مازندران در زمینه منطقه آزاد دارای پتانسیل‌هایی است، گفت: سعی شد با همدلی و حمایت همه مسئولان بر توسعه استان تمرکز شویم و این مسئله اتفاق خوبی بوده است.

وی با اشاره به وقوع سیل و پای کارآمدن دستگاه‌های مختلف از جمله سپاه و بسیج، ائمه جمعه و غیره گفت: با ورود دستگاه‌های مختلف ۱۸۰ کیلومتر رودخانه در استان لایروبی و ساماندهی شد.

حسین زادگان با اظهار اینکه منطقه آزاد استان با پیگیری نمایندگان مصوب می‌شود، گفت: در این طرح ظرفیت‌های استان دیده شده است.

استاندار سابق مازندران به اقدامات خوب ایجاد شده در حوزه برق اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۵ نیروگاه مقیاس کوچک در استان ایجاد شد و نیروگاه‌های ۵۰۰ مگاواتی در غرب استان به عنوان طرح‌های پدافند غیرعامل یک ضرورت است.

وی شاخص جمع آوری آب‌های سطحی را در استان ۱۰ به ۴۰ بیان کرد و گفت: ما ۱۰ درصد آب‌های سطحی را جمع آوری می‌کنیم درحالی که این شاخص در کشور ۴۰ درصد است و برای توسعه شاخص نیازمند اعتبارات و توجه ملی است.

استاندار سابق مازندران یادآور شد: سه هزار میلیارد تومان ازطریق کنسرسیوم بانکی برای طرح‌های آبی استان درنظر گرفته شد، گفت: این اعتبار در قالب ماده ۵۶ تخصیص داده شده است.

بازگشت ۲۰۰ کارخانه مازندران به تولید

وی با اظهار اینکه کارخانه نساجی با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حال فعالیت است، گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در کشور بهره گیری کنیم، اتفاقات خوبی در استان رخ خواهد داد.

استاندار سابق مازندران به برگشت ۲۰۰ کارخانه و واحد به چرخه تولیدی گفت: برای اقتصادی کردن کشاورزی و دامداری استان به سمت شیلات و دامپروری صنعتی سوق یافتیم و کشت گلخانه‌ای در استان رونق گرفته است.

وی با اظهار اینکه اقتصاد دریامحور در مازندرانی که دریای آن بسته است، معنایی ندارد، ادامه داد: اولین اقدام آزادسازی ساحل بود و ۸۷ درصد نوار ساحلی آزادسازی شده است.