اجرای طرح زیست بوم اشتغال نیاز به عزم ملی دارد
اجرای طرح زیست بوم اشتغال نیاز به عزم ملی دارد
سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران اجرای طرح زیست بوم اشتغال را مستلزم عزم ملی دانست و افزود: البته هماهنگی‌ با دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها نیز در اجرای این طرح تعیین‌کننده است.

به گزارش ندای تجن- علی باقری بعدازظهر امروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری که با حضور معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در ساری برگزار شد به طرح زیست ‌بوم اشتغال کشور با هدف ایجاد سالانه یک میلیون شغل از سوی دولت اشاره کرد و گفت: سازمان فنی و حرفه ای می تواند در تحقق این طرح نقش موثری داشته باشد.

وی افزود: زیست ‌بوم اشتغال، دو گروه افراد بیکار و افراد فاقد شغل شایسته را به عنوان مخاطب در نظر دارد و تلاش می کند برای افراد بیکار شغل ایجاد کرده و وضعیت شغلی افراد فاقد شغل شایسته را نیز بهبود بخشد.

سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه 80 درصد از فارغ التحصیلان نیاز به آموزش مهارتی دارند، گفت: اموزش این افراد می تواند ما به هدف مورد نظر نزدیک کند.

وی به فعالیت 18 مرکز مشاوره کارآفرینی، 5 کافه کارآفرینی،یک کانون کارآفرینان برتر و دو مرکز کودک و نوجوان در استان اشاره کرد و گفت: می توان از این ظرفیت برای آموزش فارغ التحصیلان استفاده کرد.

باقری گفت: در شرایطی که کشور با جنگ اقتصادی مواجه است کارآفرینی و آموزش مهارت  نقش مهمی در ایجاد اشتغال و ارتقای اقتصاد دارد.

سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران اجرای طرح زیست بوم اشتغال را نیز به عزم ملی دانست و افزود: البته هماهنگی ها دستگاه های اجرایی و بانک ها نیز در اجرای این طرح تعیین کننده است.

خبرگزاری ایلنا