افزایش9درصدی انرژی خالص نیروگاه نکا در 8ماه ابتدای سال جاری
افزایش9درصدی انرژی خالص نیروگاه نکا در 8ماه ابتدای سال جاری
طی هشت ماه ابتدای امسال و در مقایسه با سال گذشته: تولید انرژی خالص نیروگاه شهیدسلیمی نکا حدود 9 درصد افزایش یافت

به گزارش ندای تجن-نیروگاه شهیدسلیمی نکا در هشت ماه ابتدای امسال بالغ بر 7 میلیارد و545 میلیون و 848 هزارکیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

     مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با اعلام این خبر افزود: مجموع انرژی خالص نیروگاه در هشت ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 9 درصد افزایش داشت.

  محسن نعمتی با اشاره به اینکه در هشت ماه اخیر 74 درصد انرژی تولید شده در واحدهای بخاری و حدود 26 درصد در واحدهای بلوک سیکل ترکیبی بدست آمده است ابراز داشت: با توجه به دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره­ برداری واحدهای بخار با گذشت بیش از 4 دهه و واحدهای گازی با بیش از 3 دهه کارکرد­، بدلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی کار آسانی نیست و لذا با توجه به نیاز شبکه برق کشور و علیرغم همه محدودیت­های موجود بویژه در شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا، تا حد امکان تلاش شد تعمیرات غیر­مترقبه در کوتاه ­ترین زمان ممکن انجام و با همدلی و فعالیت جهادی و شبانه­ روزی کارکنان نیروگاه، تمامی واحدهای نیروگاه جهت تولید پایدار برق در مدار تولید باشند.

وی با بیان اینکه تعمیرات میاندوره ­ای واحدهای بخار نیروگاه طبق برنامه و روال سالیانه درحال انجام است، ادامه داد: در هشت ماه ابتدای امسال حدود 74.5 درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه طبق برنامه محقق شد.                               

نیروگاه شهید سلیمی نکا با 4 واحد بخاری به ظرفیت هرکدام 440 مگاوات، دو واحد گازی به ظرفیت هر یک 137.6 مگاوات و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت 160 مگاوات، بیش از 4 درصد از برق کشور را تامین می­کند.

  • منبع خبر : روابط عمومی