ادامه آسمانی نیمه ابری در هفته آینده/گزارش بیشترین سرعت باد در رامسر
ادامه آسمانی نیمه ابری در هفته آینده/گزارش بیشترین سرعت باد در رامسر

معاون پیش بینی و توسعه اداره کل هواشناسی مازندران آسمان استان در هفته آینده را با ناپایداری توصیف کرد و گفت:طی 10 روز آینده سامانه سرد بارشی که به مرکبات آسیب وارد نماید، نخواهیم داشت.

به گزارش ندای تجن- احمد اسدی تلوکی، معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران وضعیت هوای استان را این طور گزارش کرد.

امروز پنج‏شنبه ابری با بارش پراکنده ، کاهش دما – از بعدازظهر بتدریج با تشدید بارندگی( در ارتفاعات مه آلود با بارش برف) ، وزش باد نسبتا شدید و احتمال رعدوبرق پیش بینی شد که فردا  در نیمه غربی استان ،آسمانی ابری و هوایی نسبتا سرد با احتمال بارش پراکنده بتدریج صاف و در نیمه شرقی استان ،آسمانی ابری و هوایی نسبتا سرد همراه با  بارندگی( در ارتفاعات مه آلود  با بارش برف) از اواسط روز با کاهش ابر همراه خواهدبود.

‏در روزهای شنبه و یکشنبه آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما خواهیم داشت که در روز دوشنبه نیمه ابری در بعدازظهر و شب ابری به ویژه در ارتفاعات با بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.

در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هم آسمانی صاف تا نیمه ابری در مناطق ساحلی و جلگه‌ای با احتمال مه صبحگاهی خواهیم داشت.

قابل توجه باغداران : طی 10 روز آینده سامانه سرد بارشی که به مرکبات آسیب وارد نماید، نخواهیم داشت.

لازم به ذکر است،بیشینه سرعت باد گزارش شده از مناطق مختلف مازندران طی 24 ساعت گذشته (چهارشنبه 10 آذر 1400 ( بر حسب کیلومتر بر ساعت)

در مناطق ساحلی و جلگه‌ای عمدتا جهت باد غربی تا شمالغربی و زمان وقوع آن اواسط شب بوده است و در رامسر با 72 کیلومتر بیشترین سرعت باد و فرودگاه دشت ناز با 29کیلومتر کمترین سرعت باد را داشته اند.