افزایش ۲۷درصدی کشف سرقت در نوروز ۱۴۰۱/کاهش فوتی در تصادفات
افزایش ۲۷درصدی کشف سرقت در نوروز ۱۴۰۱/کاهش فوتی در تصادفات
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به افزایش ۲۷درصدی کشف سرقت در استان،گفت:در سال جاری علیرغم افزایش تردد، خوشبختانه شاهد کاهش فوتی در حوادث رانندگی بودیم.



ندای تجن_سردارمرتضی میرزایی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری، پلیس، گفت: برای برقراری امنیت و آرامش مردم و مسافران در تعطیلات نوروز 1401 ضمن استفاده از تمام توان و امکانات انتظامی استان، بیش از 1000 نیروی کمکی بکارگیری شد.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اسکان بیش از 13 میلیون و 943 هزار نفر از مسافران نوروزی در استان، تصریح کرد: در تعطیلات نوروزی امسال شاهد افزایش 22 درصدی تردد های درون شهری و 52 درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان بوده ایم.
سردار میرزایی با بیان این که در مجموع بالغ بر 2 میلیون و 400 هزار تردد در سطح استان به ثبت رسیده است، اظهار داشت: این رقم در مقایسه با سال قبل 35 درصد افزایش داشته است.
وی در ادامه، خاطرنشان کرد: علیرغم افزایش حجم مسافرت ها در استان مازندران با توجه به لغو مدودیت ها و بهبود شرایط کرونایی با تمهیدات ویژه ترافیکی و حضور شبانه روزی کارکنان انتظامی استان کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی در سطح استان نسبت به سال قبل 59 درصد کاهش داشته است.
این مقام انتظامی همچنین، بیان داشت: برای برقراری امنیت و آرامش مردم در ایام نوروز طرح عملیاتی ظفر با هدف پیشگیری از جرائم در دو مرحله و در شهرستان‌های هدف به اجرا در آمد که در این راستا شاهد افزایش 27 درصدی کشف سرقت، 23 درصدی کشف کلاهبرداری ها، 35 درصدی دستگیری سارقان، 243 درصدی کشف جعل و 15 درصدی دستگیری درگیری های منجر به چاقوکشی در سطح استان بوده ایم.
سردار میرزایی  با بیان این که با تدابیر انتظامی صورت گرفته در روز طبیعت و همکاری های خوب مردم و مسافران نوروزی با پلیس هیچگونه حادثه ناگواری در استان به وقوع نپیوست از مردم و مهمانان نوروزی استان قدردانی کرد.
فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه امنیت را زیر ساخت اصلی توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برشمرد و ابراز امیدواری کرد: برای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است، شاهد ادامه روند تعامل و مشارکت هرچه تمام تر شهروندان با پلیس در برقراری امنیت استان در سال جدید باشیم.