یکی از پایه‌های صنعت برق کشور نیروگاه شهید سلیمی نکا است/اعلام آمادگی برای رفع مشکلات این نیروگاه
یکی از پایه‌های صنعت برق کشور نیروگاه شهید سلیمی نکا است/اعلام آمادگی برای رفع مشکلات این نیروگاه
شریعتی در بازدید از نیروگاه شهید سلیمی نکا برای رفع مشکلات این محل اعلام آمادگی کرد.

ندای تجن_غلامرضا شریعتی نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی به منظور آگاهی از چالش ­های احتمالی در تولید و اطلاع از وضعیت کنونی نیروگاه نکا و در آستانه پیک مصرف با سرپرست شرکت   دیدار نمود.

      در این دیدار نماینده مردم شهرستان­های نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از زحمات مدیریت شرکت و همکاران به بیان جایگاه نیروگاه درکشور و اهمیت پایداری تولید پرداخت.

غلامرضا شریعتی به جایگاه نیروگاه نکا در صنعت برق و کشور اشاره کرد و گفت: در کشور خیلی از هموطنان شهرستان نکا را به واسطه نیروگاه نکا می شناسند و همه ما مسئولین و کارکنان شرکت باید از این سرمایه ملی محافظت و نگهداری نماییم و برای رفع مشکلات احتمالی پیشرو تلاش نماییم چراکه در واقع یک پایه و اساس صنعت برق کشور نیروگاه شهید سلیمی نکا است.

     وی در ادامه برای رفع موانع، چالشها و مشکلات احتمالی در تولید برق اعلام آمادگی نمود.

      در ابتدای این دیدار حسینعلی تازیکی سرپرست شرکت مدیریت تولید برق نکا تولید برق را از حساس­ترین و مهم ترین مسائل وزارت نیرو برشمرد و گفت: تولید برق زیر ساخت همه زیر ساخت های کشور است و علاوه بر معیشت و زندگی مردم، امنیت کشور وابسته به آن است و همه باید دست به دست هم داده تا شاهد تولید پایدار برق باشیم.

     تازیکی به ساخت واحد های جدید در نیروگاه نکا اشاره کرد و گفت : در استان به جهت مصارف کشاورزی، مهمان پذیر بودن و آماده بودن شرایط نیروگاه از بعد فنی و توجیه اقتصادی در طرح توسعه سیکل ترکیبی در فاز اول دو واحد گازی 162 مگاواتی به ظرفیت 324 مگاوات و در فاز دوم یک واحدبخاری به ظرفیت 160 مگاوات در حال احداث می باشد که در مجموع با اجرای این پروژه قدرت نامی نیروگاه درآینده نزدیک به حدود 2700 مگاوات خواهد رسید.

وی به پروژه در دست اقدام آب شیرین کن اشاره کرد و گفت: با توجه به بالا بودن مصارف آب کشاورزی در استان و پایین آمدن کیفیت آب چاه های عمیق نیروگاه، پروژه آب شیرین­کن به ظرفیت 6 میلیون لیتردر شبانه روز در نیروگاه احداث گردید که در حال حاضر 2 میلیون لیتر آب شیـــرین جهت استفاده واحد­ها تولید و در فاز بعدی بهره برداری از تمام ظرفیت آب شیـــرین کن انجام    می­گیرد.

  تازیکی پروژه لایروبی حوضچه آرامش را از دیگر پروژه های در دست اقدام در نیروگاه نام برد و گفت: با توجه به نیاز ضروری لایروبی حوضچه آرامش برای تامین آب مورد نیاز خنک کاری و پس از هماهنگی­ های لازم این حوضچه در حال لایروبی است

  • منبع خبر : روابط عمومی