افزایش همکاری میان پلیس فتا و اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران
افزایش همکاری میان پلیس فتا و اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران
رییس پلیس فتا استان مازندران از نشست تعاملی و امضاء تفاهم نامه فی‌ ما بین پلیس فتا با اداره کل آموزش‌ و‌ پرورش مازندران با محوریت آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی، ویژه دانش آموزان خبر داد


به گزارش ندای تجن_سرهنگ “سامع خورشاد” در تشریح این خبر،گفت: باتوجه به چالش‌های پیش‌رو در فضای مجازی و در راستای استفاده از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی آموزش و پرورش در سطح استان جهت مشارکت با پلیس فتا، تفاهم نامه علمی، آموزشی و پژوهشی با آموزش و پرورش استان مازندران منعقد شد.
وی افزود: با ظرفیت‌های بالایی که در اداره آموزش و پرورش وجود دارد و همکاری و تعامل همه سازمان‌ها و نهاد‎ها به منظور ایجاد فرهنگ مناسب در راستای استفاده از اینترنت و فضای مجازی و تبدیل تهدیدهای موجود در این فضا به فرصتی برای صیانت از جنبه‌های فرهنگی و اعتقادی کاربران، می‌توان این فضا را برای فعالیت دانش آموزان امن تر کرد.
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: استفاده از شبکه‌های اجتماعی غیر بومی می‌تواند دانش‌ آموزان را در معرض آزار و اذیت و ارتباطات نامناسب با دیگران قرار دهد و باعث سوء‌ استفاده مجرمان سایبری از آنها شود.
سرهنگ خورشاد اظهار داشت: با توجه به جمعیت گسترده کاربران در فضای مجازی و تنوع موضوعات برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح و امن از فضای مجازی، ضروری است از تمام ظرفیت‌های کشور جهت ارتقای سواد رسانه ای و اطلاع رسانی به شهروندان استفاده کرد.
رئیس پلیس فتای استان مازندران خاطر نشان کرد: تربیت فرهنگ یاران سایبری، تشکیل کارگاه‌های آموزشی، انتشار محتوای پیشگیرانه پلیس فتا در رسانه‌های رسمی و غیر رسمی، برگزاری چندجانبه جشنواره‌های فرهنگی و هنری با محوریت پیشگیری از جرائم سایبری و … از جمله تعهدات مکتوب در این تفاهم‌نامه است.

عکس تزیینی است.

  • منبع خبر : پلیس