تابستانی پرنشاط با تماشاخانه سیار کانون در سواحل مازندران
تابستانی پرنشاط با تماشاخانه سیار کانون در سواحل مازندران
به گفته مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران تماشاخانه سیار از ۱۵تیر تا ۲مرداد مهمان سواحل و تفرجگاه‌های مازندران می شود.


ندای تجن_مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران از سفر تماشاخانه‌ی سیار کانون پرورش فکری به استان مازندران خبرداد.

محمدعلی یزدان شناس گفت: با توجه به برون‌رفت از شرایط بحرانی کرونا و شروع فصل تابستان و اوقات فراغت، به منظور ایجاد فضای شادی و نشاط برای کودکان و نوجوانان، تماشاخانه‌ی سیار کانون، این‌بار میهمان کودکان و نوجوانان مناطق مختلف استان مازندران می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران با اشاره به طرح کـاهش آسـیب‌هـاي اجتماعی و ایجاد نشاط اجتماعی در سو احـل و تفرجگـاه‌هـاي مازنـدران که از سوی استانداری مازندران و سپاه کربلای استان برگزار می شود به عضویت کانون مازندران در کمیته فرهنگی این طرح اشاره نمود و افزود: در همین راستا، برنامه تماشاخانه سیار از 15 تیر تا 2 مرداد در سواحل و تفرجگاه‌های استان مازندران برگزار می شود.
وی افزود: بنا به دریافت سـهمیه ویژه تماشاخانه‌ی سـیار از معاونت تولید دفتر مرکزي کانون، برنامه این تماشاخانه، جهت حضور در شهرستان‌هاي استان و اجراي نمایش در 17 شهر: شیرگاه- قائمشهر- بهشهر- ساری- جویبار- بابل- نور- رامسر- کتالم- تنکابن- نشتارود- چالوس- هچیرود- نوشهر- محمودآباد- آمل و فریدونکنار پیش بینی و برنامه ریزی شده است.
یزدان شناس ضمن اعلام اینکه برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این مناطق شامل: اجرای نمایش جذاب توسط گروه‌های نمایش کشوری، پخش فیلم‌های سینمایی و انیمیشن‌های کانون، قصه‌گویی، ساخت کاردستی و دیگر برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی است بیان کرد: در شهرستان‌های ساری- بابل و نور، دو سانس، برنامه اجرا خواهد شد.
این مسؤول اضافه داشت: تماشاخانه‌ی سیار کانون پرورش فکری با اعتباري بالغ بر یکصد میلیارد ریال، مجهز به سیسـتم صوت و تصویر، تلویزیون (ال ای دی) نمایش شهری ، سن اجرا، اتاق فرمان دیگر امکانات نمایشی و اجرایی‌ست که به همراه گروه نمایش جهت اجرا در سواحل و تفرجگاه‌هاي استان از تاریـخ15 تیر تا 2 مرداد 1401 در اختیـار کانون استان مازندران قرار گرفتـه است.
گفتنی است: تماشاخانه‌های سیار کانون با هدف تحقق عدالت فرهنگی و کاهش آسیب‌ها و ایجاد نشاط اجتماعی در سراسر کشور، به‌ویژه مناطق کم برخوردار به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها می‌پردازد.