کمک به آزادی ۱۶۶زندانی جرایم غیرعمد در سال گذشته
کمک به آزادی ۱۶۶زندانی جرایم غیرعمد در سال گذشته
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان از آزادسازی ۱۶۶زندانی جرایم غیرعمد با همکاری نهادهای حمایتی و خیرین خبر داد.

به گزارش ندای تجن_مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه کربلا امروز صبح در نشست خبری گروه جهادی میثاق و بصیرت نذر رهایی” طرح آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مالی”که در محل سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد،گفت:این گروه جهادی با کمک خیرین و سایر نهادهای حمایتی توانسته است ۱۶۶زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کند.

اسماعیل نادعلی با بیان اینکه از اواخر سال ۹۹اقدامات ازادی زندانیان جرایم غیرعمد توسط سازمان بسیج حقوقدانان سپاه کربلا آغاز شد، گفت: با توجه به تعاملی که با خیزین و سایرنهادهای حمایتی داشتیم، کارهای خوبی صورت گرفت.
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده به صورت سازمان یافته نبود،ادامه داد: سازمان بسیج مستضعفین به تازگی تفاهم نامه‌ای با سازمان زندان‌ها امضا کرد که پس از آن تمام اقدامات پراکنده اقشار مختلف بسیج در راستای حمایت از زندانیان به سازمان بسیج حقوقدانان سپرده شد.
وی افزود:سازمان بسیج حقوقدانان براساس عمل به تفاهم نامه با تشکیل گروه جهادی میثاق و بصیرت به انسجام بخشی اقدامات در جهت آموزش و اشتغالزایی زندانیان ،کاهش ورود پرونده‌ها و آسیب های اجتماعی و … می پردازد.

نادعلی از آزادسازی ۱۶۶ زندانی جرایم غیرعمد در سال گذشته خبر داد و گفت:این افراد در مجموع به پرداخت مبلغ ۲۰میلیارد تومان محکوم شده بودند که با همکاری کانون صلح و سازش مبلغ ۱۸میلیاردتومان بخشیده شد.
وی افزود:گروه جهادی میثاق و بصیرت با همکاری خیرین اقدام به جمع آوری ۲میلیاردتومان کرد که موفق به آزادسازی این تعداد افراد شد.
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان با بیان اینکه خانواده‌های زندانیان نیز به دلیل مشکلات معیشتی به سختی زندگی می‌کنند،ادامه داد:۶هزار بسته معیشتی برای کمک به خانواده زندانیان به انان هدیه داده شد.
وی با اشاره به راه اندازی طرح هر مسجد یک حقوقدان، گفت: این طرح با هدف آگاه سازی آحادجامعه با قوانین حقوقی در جهت کاهش پرونده‌های قضایی در دادگاه‌ها به اجرا درمی آید.

نادعلی با بیان اینکه آموزش فقه بازار یکی از نیازهای اساسی جامعه است،اضافه کرد:در تلاش هستیم تا براساس تفاهم نامه با اقشار بسیج اصناف این آموزش‌ها را هم داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه فعالان رسانه‌ای می توانند با کمک به گروه جهادی میثاق و بصیرت حامی موثری برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد باشند، گفت:علاقه مندان برای کمک به اجرای طرح ازادسازی زندانیان جرایم غیرعمد می‌توانند کمک های مالی خود را به شماره کارت
۵۸۹۲۱۰۷۰۴۴۱۶۲۳۷۱به نام گروه جهادی میثاق و بصیرت پرداخت نمایند.