مدیریت در بخش گردشگری سلیقه‌ای است
مدیریت در بخش گردشگری سلیقه‌ای است
مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برنامه های مهم خود را تشریح کرد،

به گزادش ندای تجن_صادق برزگر در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی مازندران که امروز صبح در سالن سلمان هراتی برگزار شد با بیان اینکه استان ظرفیت بسیاری در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی و گردشگری دارد، گفت:مازندران انواع و اقسام گردشگری را دارد اما متاسفانه در اقتصاد استان و تولید ناخالص از سهم قابل قبولی برخور دار نیست.

برزگر با اشاره به اینکه بدون داشتن برنامه‌ای توانمند نمی توان به توسعه دست یافت،افزود:به عنوان نمونه کشور ترکیه با برنامه ریزی عملکرد خوبی داشت که در دوران کرونا بیش از ۵۰مبلیون گردشگر را جدب کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه مدیریت در بخش گردشگری سلیقه ای و بدون عملکرد نظام‌مند است، افزود:
یکی از ضرورت های اساسی و مهم توسعه گردشگری ما داشتن فهم و دانش سطوح گردشگری است که باید به مدیران تا اقشار مختلف مردم اموزش داده شود.تا وقتی که مدیری اگاهی کافی در حوزه گردشگری نداشته باشد بنابراین پرونده ها در ادارات قفل می شود.
برزگر با بیان اینکه ما در همه ادوار شعار توسعه گردشگری را دادیم اما از شعار تا عمل فاصله بسیاری است، گفت:اموزش به مدیران در راس ساختار اداری استان است و در اداره کل برنامه های کوتاه و میان و بلند مدت خواهیم داشت.
وی مهم ترین برنامه خود را ارایه هر طرح براساس سلیقه و نیاز سامانه هدف عنوان کرد و افزود:ایجادبانک اطلاعاتی و پایگاه داده از طرفیت های شهرستانی و استانی است.
برزگر با بیان اینکه اجرای برنامه ها مستلزم همکاری ادارات مرتبط است،افزود:جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی به صورت هدفمند از برنامه های ما است.
وی با اشاره به اینکه با همکاری استانداری و ارایه تشویق‌های مختلف برندسازی خدمات و محصولات از اولویت های ما خواهد بود،گفت: حمایت از استارتاپ های حوزه گردشگری می تواند به ما کمک کند.