لزوم تشکیل ستاد دائمی گرامی‌داشت علامه حسن‌زاده آملی
لزوم تشکیل ستاد دائمی گرامی‌داشت علامه حسن‌زاده آملی
به گفته استاندار مازندران ستاد گرامیداشت علامه حسن زاده آملی باید در طول سال فعالیت و برنامه داشته باشد و به ستاد دائمی تبدیل شود.

به گزارش ندای تجن- سید محمود حسینی پور در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت نخستین سالگرد علامه حسن زاده آملی با بیان اینکه آیت الله حسن زاده آملی در جمع علماء معروف به استاد اخلاق هستند و شخصیت هایی همچون ایشان در زمان حیات شان بدنبال نام و نشان و جایگاه های دنیوی نیستند، خاطرنشان کرد: این شخصیت نامی جهان اسلام از نظر علمی، اخلاقی و فضیلت های انسانی برای مومنین شناخته شده هستند و در دل مومنین جای دارند و آنهایی که باید قدرشناس باشند، قدر و شان این فقیه صمدانی را می دانند.

استاندار، افزود: برای آن بخش از جامعه که هنوز از ابعاد و عمق وجودی و شخصیت بزرگ معنوی این مرد والامقام و بزرگ اطلاعات لازم را ندارند، وجوه و ابعاد 70 سال مجاهدت و سلوک ع رفانی و الهی را با روش ها و محتویات فاخر شناساند.

وی با بیان این که الگوهای اخلاقی و فرهنگی متعالی مانند یک سد در برابر خرده فرهنگ ها، آسیب های اجتماعی و هجمه های فرهنگی عمل می کنند، ادامه داد :در صورتی که بتوانیم به بهترین نحو این شخصیت را در استان معرفی کنیم، با توجه به افکار عرفانی و سیر و سلوکی که این شخصیت و انسان کامل داشتند، می توانیم یک الگوی منحصر به فرد در جهان اسلام و عصر حاضر را به جامعه و جوانان جویای معرفت معرفی کنیم .

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه منطقه ایرا با توجه به اینکه زادگاه و مزار آیت الله حسن زاده آملی می باشد باید در آینده با مدیریت راهبردی در شهرستان و استان به پایگاه بزرگ معنوی و گردشگری مذهبی تبدیل گردد، افزود: در این راستا باید اقدامات زیادی صورت گیرد تا در این منطقه از کل کشور شاهد استقبال گردشگران و مسافران باشیم.

حسینی پور یادآور شد :ستاد گرامیداشت علامه حسن زاده آملی باید در طول سال فعالیت و برنامه داشته باشد و به ستاد دائمی تبدیل شود. یکی از مهم ترین شاخص های علامه حسن زاده آملی، انقلابی گری شان بود و در مواقعی که نظام به ایشان نیاز داشته است ورود نمودند و با شجاعت، مواضع خود را در بزنگاه های تاریخ شفاف بیان نمودند ، لذا ابعاد مختلف شخصیتی و آثار آن عالم ربانی باید مورد مداقه و تحقسق قرار گیرد.

گفتنی است، دوم مهرماه اولین سالگرد رحلت حضرت علامه حسن زاده آملی است.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران ،