کنگره بین‌المللی غدیر و ترویج نهج‌البلاغه ۲۷مهرماه برگزار می‌شود
کنگره بین‌المللی غدیر و ترویج نهج‌البلاغه ۲۷مهرماه برگزار می‌شود
کنگره بین المللی غدیر و راه کارهای گسترش ترویج نهج البلاغه در جهان با منابع مالی خیرین در روز چهارشنبه ۲۷مهرماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش ندای تجن_حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی در نشست خبری کنگره بین المللی راه کارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه که امروز صبح در محل سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، گفت:این کنگره در تاریخ ۲۷مهرماه سال جاری در محل پردیس فراجای ساری برگزار می شود.

دبیر کنگره بین المللی راه کارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه در جهان با بیان اینکه ریاست این کنگره بر عهده آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در استان است،گفت:این کنگره با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه، بنیاد بین المللی غدیر، سازمان اکو و استانداری و سایر نهادهای فرهنگی برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه ۳۰۲مقاله به محل دبیرخانه جشنواره ارسال شد،افزود:مقالات با فرمت مشخص در اختیار داوران قرار گرفت و پس از بررسی ۲۸مقاله به عنوان منتخب و ۱۶۷مقاله هم با عنوان قابل توجه انتخاب شد.
وی از رونمایی مجموعه مقالات در مراسم برگزاری کنگره خبر داد و گفت:این مقالات در اختیار مردم قرار می گیرد.

به عقیده ابراهیمی نفس بیان کنگره یعنی جوان ،تفکر و چهره ای که بتواند در مقابله با بحران‌های فکری و روحی ایستادگی کند که حتی دانش آموزان هم می توانند در این زمینه وارد شوند.
وی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه عمده شرکت کنندگان در کنگره چه کسانی هستند،گفت: عمده کسانی که به دنبال امتیاز دانشگاهی بودند در این کنگره شرکت کردند.
ابراهیمی افزود:شرکت کنندگان از رده های سنی مختلف بودند و از خارج کشور هم داشتیم .
وی در پاسخ به سئوال ندای تجن درباره منابع مالی برگزاری کنگره، گفت:با توجه به اینکه نشست در محل استانداری برگزار شد تاکنون یک ریال ازدولت کمک نگرفتیم و با توجه به مردمی بودن کنگره بر همان مسیر عمل کردیم و از خیران کمک گرفتیم.
وی برگزاری نمایشگاه کتاب،معرفی مشاهیر و ..را از برنامه‌های جانبی کنگره عنوان کرد.
ابراهیمی از اهالی رسانه استان درخواست کرد تا در زمینه معرفی مباحث و اصول نهج البلاغه به جامعه کمک کنند و قلم بزنند.