تاکید استاندار بر نظارت سیستمی در مدیریت/انتقاد از کم‌کاری اداری برای ورود سرمایه به مازندران
تاکید استاندار بر نظارت سیستمی در مدیریت/انتقاد از کم‌کاری اداری برای ورود سرمایه به مازندران
استاندار مازندران با اشاره به عوارض ناشی از خلاء نظارت، بیان کرد: نظارت مکانیکی اشکال دارد و باید نظارت سیستمی را در مدیریت عملیاتی کنیم.

به گزارش ندای تجن به نقل از استانداری-سید محمود حسینی پور روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر کل بازرسی مازندران در ساری به مشکلات پیش روی حوزه مدیریت در کشور اشاره کرد و افزود: بازرسی با ورودش می تواند ساختار مدیریت را اصلاح و حل و فصل کند، چرا که اگر اکنون به این مقوله مهم توجه نشود در آینده آسیب ها بیشتر می شود. ‎

استاندار مازندران با اشاره به عوارض ناشی از خلاء نظارت، بیان کرد: نظارت مکانیکی اشکال دارد و باید نظارت سیستمی را در مدیریت عملیاتی کنیم.

حسینی پور افزود: امروز آنچه در سر و صداها و بازی هایی که از طریق رسانه ها و فضای مجازی علیه نظام انجام می دهند، درصدد هستند تا جامعه مدیریتی را ناکارآمد جلوه دهند تا به اهداف پلید خود دست یابند که البته با نظارت و مراقبت بیشتر و دقیق تر ناکام می مانند.

وی به چالش های پیش روی حوزه مدیریت در مازندران اشاره کرد و گفت: در حوزه مقابله با جنگل خواری و زمین خواری طی یک سال فعالیت دولت سیزدهم با دستور شخص رییس‌جمهور قرارگاه صیانت از زمین در استان شکل گرفت، موضوعی که دغدغه رهبرمعظم انقلاب است و اکنون مشاهده می کنیم که سه هزار مکان غیر قانونی شناسایی شده در عرصه های طبیعی استان داریم و حکم قلع و قمع آن نیز وجود دارد، اما امکانات تخریب نداریم.

نماینده عالی دولت در استان مازندران بیان کرد: در اراضی ساحلی با دستور رییس جمهور حریم ۶۰ متری آزاد شد. مردم توقع دارند تا با آزادسازی ، سواحل در خدمت آنان قرار گیرد که مطالبه ای درست است.

حسینی پور در ادامه با تاکید بر ضرورت ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی به مازندران، از برخی کم کاری های اداری در حمایت از ورود سرمایه به استان انتقاد کرد.

وی ادامه داد: مازندران با کمبود زمین برای توسعه مواجه است و اراضی ملی می تواند در اختیار کشاورزی و صنایع وابسته استان قرار گیرد.

استاندار مازندران همچنین با اشاره به تعدد نهادهای نظارتی، خواستار آن شد که این چالش در اتاق فکر سازمان بازرسی کل کشور حل و فصل شود.

حسینی پور در ادامه بیان کرد: همه توان دشمن به تحریم های اقتصادی متمرکز شده است و خارج کردن کنترل ارز یکی از راه های آنان است.

وی، افزود: بررسی ها نشان می دهد که در برخی از طرح ها که سرمایه گذاری کلان شده است به دلیل اشکال گرفته شده از سوی یک دستگاه نظارتی، چندین سال خوابیده است و این طرح ها در استان مازندران زیاد است و توقع داریم بازرسی در واقع گشاینده گره ها باشد.

در این مراسم ضمن قدردانی از محمدحسن اسدی که از خرداد سال ۱۳۹۶ در این استان خدمت کرده است، علی گرمه ای به عنوان مدیرکل جدید بازرسی مازندران معرفی شد.

علی گرمه ای سوابقی همچون دادستان عمومی و انقلاب و رییس دادگستری شهرستان میناب را در کارنامه مدیریتی خود دارد.