برگزاری نخستین فن‌بازار تخصصی پوشاک بانوان در مازندران
برگزاری نخستین فن‌بازار تخصصی پوشاک بانوان در مازندران
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران، از برگزاری اولین فن‌بازار تخصصی پوشاک با حضور فعالان و نوآوران پوشاک مازندران عصر دوشنبه ۲۸ آذرماه در مرکز نمایشگاهی بین‌المللی نیاوران ساری خبر داد.

به‌گزارش ندای تجن به نقل از ایسنا، مهندس محمدرضا شافعیان در خصوص برگزاری نخستین فن بازار تخصصی پوشاک مازندران، اظهار کرد: اولین جشنواره فن‌بازار تخصصی پوشاک بانوان مازندران عصر روز دوشنبه ۲۸ آذر ماه با حضور مسئولان استان افتتاح و تا ۲ دی ماه ۱۴۰۱ در مرکز نمایشگاهی بین‌المللی نیاوران، ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این جشنواره از ساعت ۱۶ الی ۲۲ و با حضور فعلان حوزه پوشاک بانوان، برگزار می‌شود، افزود: تا کنون بیش از ۳۵ فعال حوزه طراحی در زمینه پوشاک مازندران اعم از مشاغل، مجلسی و اجتماعی در این جشنواره فن‌بازار پوشاک که همزمان با نمایشگاه چله‌شو برگزار می‌شود نام نویسی کردند و از فردا در محل نمایشگاه مستقر خواهند شد.

شافعیان با بیان اینکه در این فن‌بازار نوآوری‌های خیاطان استان در زمینه پوشاک بانوان به معرض نمایش گذاشته و تاکنون در زمینه مسابقات طراحی نیز آثاری به این دبیرخانه ارسال شده است،  اظهار کرد: از اتحادیه پوشاک در استان و مدیران فروشگاه‌ها، تولیدکنندگان پوشاک بانوان، مدیران ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌ها دعوت می‌کنیم برای بهره‌گیری از این ظرفیت از این جشنواره بازدید کنند.

وی افزود: این جشنواره با حمایت اداره کل امور زنان و خانواده استانداری مازندران با هدف ایجاد شبکه کسب و کارهای مرتبط با پوشاک، شناسایی پیشرانهای مرتبط با زنجیره ارزش پوشاک، تعامل با پیشرانهای ملی و صاحب برند جهت توسعه این صنعت در استان، ایجاد فن بازار و توانمندسازی تجاری صاحبان مشاغل خرد و خانگی و بازارسازی بر اساس ظرفیت‌های منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی با توجه به کیفیت و استانداردهای جهانی و توسعه صنایع خلاق و نوآوری در زمینه پوشاک برگزار می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران، ارتقاء طراحی و ارزش‌های بومی و ملی در هویت و پوشش جامعه ایرانی، بکارگیری و اشاعه نمادها، نشان‌ها و مولفه‌های هویت اسلامی، ایرانی درعرصه مد ولباس و سبک زندگی، ترغیب و تشویق فعالان طراحی و دوخت لباس به ارائه محصولات فاخر و نوآور و الگوسازی رویدادهای نوآوری و تجاری سازی در توسعه صنعت پوشاک از دیگر اهداف این جشنواره است.