ایجاد بازارچه صنایع دستی در سوادکوه/صنایع دستی مازندران باید اشتغال‌زا شود
ایجاد بازارچه صنایع دستی در سوادکوه/صنایع دستی مازندران باید اشتغال‌زا شود
بانوی کارآفرین برتر سوادکوه، با بیان اینکه این شهرستان به عنوان یکی از مناطق مهم در تولید صنایع دستی در مازندران شهرت دارد، گفت: صنایع دستی یکی از ارکان تجارت جهانی محسوب می‌شود با توجه به اینکه سوادکوه میراث‌دار هنرهای صنایع دستی است می‌تواند زمینه اشتغال و توسعه اقتصاد بومی را فراهم کند.

به گزارش ندای تجن به نقل از ایسنا، برای نخستین بار جشنواره فن‌بازار پوشاک مازندران از ۲۹ آذرماه تا ۳ دی‌ماه امسال برگزار شد برای افزایش کمی وکیفی این نمایشگاه از فرهیختگان، فعالان اقتصادی، صاحبان ایده و طراحان لباس و هنرمندان این حوزه همراه با کارآفرینان دعوت شدند.

فاطمه نعمتی آلاشتی که از بانوان کارآفرین سوادکوه است علاوه بر فعالیت در چرم‌سازی و صنایع دستی، کارگاه تولید لباس هم دارد. این بانوی مازندرانی سال گذشته توانست مقام کارآفرین برتر را کسب کند.

این بانوی کارآفرین در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در دوران فعالیتم حامی کارآفرینان و هنرمندان سوادکوه بودم، اظهار کرد: در نخستین نمایشگاه فن‌بازار پوشاک مازندران که با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی اقتصادی، دانشگاهی، فرهنگی و اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد با در اختیار گرفتن یک غرفه‌ صنایع دستی و توانمندی این شهرستان را به نمایش گذاشتم.

نعمتی آلاشتی که با تلفیق تمام گروه‌های هنری و صنعتی اقدام به ایده نو در کار هنری و صنایع دستی کرد، گفت: سعی کردم رشته‌های جاجیم بافی، گلیم بافی، چرم دوزی، کار چوب، لاک تراشی و غیره در کنار هم قرار دهم تا به هنری نو برسم.

وی با بیان اینکه شهرستان سوادکوه به عنوان یکی از مناطق مهم در تولید صنایع دستی  در مازندران شهرت دارد، تصریح کرد: صنایع دستی یکی از ارکان تجارت جهانی محسوب می‌شود با توجه به اینکه سوادکوه میراث‌دار هنرهای صنایع دستی است می‌تواند زمینه اشتغال و توسعه اقتصاد بومی را فراهم کند.

این بانوی کارآفرین اختصاص مکانی ثابت مانند بازارچه و یا نمایشگاه دائمی در سوادکوه را برای حمایت از صنایع دستی و ارائه آثار هنرمندان این منطقه ضروری دانست و گفت: به عنوان نماینده کارآفرینان و هنرمندان مازندران و سوادکوه در نمایشگاه‌های متعدد ملی و منطقه‌ای حضور داشتم مشکلات و چالش‌های این قشر مطرح شد اما نیازمندیم برای حل آن توسط مسئولان استانی اقدامات موثری انجام شود.