هدف و غایت خلقت، تربیت است
هدف و غایت خلقت، تربیت است
اساس و فلسفه خلقت، تربیت انسان است نه صرفا تولید انسان، که آن هم مهم است و نه صرفا تغدیه انسان،تربیت بدون تغذیه ،تعذیه بدون تربیت، بدون فلسفه و معنا است، پس هدف و غایت، تربیت است.

به گزارش ندای تجن -نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره علمی هنری زکات که امروز ظهر در محل شهرستان فریدونکنار برگزار شد، گفت:اساس و فلسفه خلقت، تربیت انسان است نه صرفا تولید انسان، که آن هم مهم است و نه صرفا تغدیه انسان،تربیت بدون تغذیه ،تعذیه بدون تربیت، بدون فلسفه و معنا است، پس هدف و غایت، تربیت است.
آیت الله محمدباقر محمدی لائینی با اشاره به اینکه زکات دو بعدی است، افزود:  خداوند هم به بعد تربیتی و هم تغذیه‌ای توجه کرده است،زکات یک موضوع بسیار مهمی است که از نظر معنویت باید از همه مودیان زکات واجب و مستحب تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه اگر ما تربیت را دوست داریم باید مقدمات را فراهم کنیم که بخشی از آن در چهره زکات خود را نشان داده است، ادامه داد:این نیست که شکم‌ها را سیر و بدن‌ها را بپوشانیم،متاسفانه بدن‌ها به سمت برهنگی دارد پیش می‌رود.

آیت الله لائینی با اشاره به اینکه در حال کمک به ده‌ها هزار خانواده هستیم، گفت: اینکه از آن خانواده‌ها چه می‌خواهیم انسان‌های اتقلابی و بابصیرت تربیت شوند؛امروز اگر آن‌ها ببینند که به تربیت توجه بیشتری می‌شود رغبت بیشتری برای کمک می‌شود.
وی با گرامی داشت روز ۹دی، افزود:ما نیاز به بصیرت داریم مردم با بصیرت نمی توانند به موقع بشناسند و اقدام کنند،پس بصیرت برای ما بسیار مهم است.

عکس تزیینی است