کمیته‌های تخصصی ستاد گرامی‌داشت دهه فجر مازندران فعال شد/هدف، ایجاد شادی در مردم است
کمیته‌های تخصصی ستاد گرامی‌داشت دهه فجر مازندران فعال شد/هدف، ایجاد شادی در مردم است
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران گفت: با تشکیل کمیته‌های تخصصی ستاد گرامیداشت دهه فجر استان، اعضای این ستاد فعالیت‌های خود را آغاز کردند.

به گزارش ندای تجن به نقل ازخبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی اصغر اصغری ولوجایی روز سه‌شنبه در نشست خبری ستاد چهل و چهارمین دهه فجر مازندران در ساری، افزود : ۲۵ کمیته و سه کارگروه ستاد دهه فجر مازندران در ۲۲ شهرستان و ۱۳ کمیته این ستاد تشکیل شده است.

وی این کمیته ها را شامل اصناف، هیات های مذهبی، ایثارگران، بسیج، حوزه ‌روحانیت، دانشجویی، رسانه ملی، ارتباطات و اطلاعات، روستایی، زنان، صمت، فرهنگی دانش آموزی، فضاسازی شهری، فضای مجازی، قرآن، قوه قضاییه، کارگری و کارفرمایی، کودک و نوجوان، مساجد، نیروهای مسلح، ورزش، وزارتخانه ها، همیاری و سازمان های حمایتی، هنر و هنرمندان، رسانه های مکتوب و خبرگزاری ها برشمرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به دستورالعمل جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور مبنی بر بومی سازی فعالیت کمیته های ستاد دهه فجر ادامه داد: برای این منظور سه کارگروه اماکن مقدس با توجه به فراوانی بقاع متبرکه امامزادگان شامل نظم، امنیت و ترافیک با توجه به حضور پرشمار مسافران و گردشگران در این ایام و مراسم ها در مازندران تشکیل شده است.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های انجام شده برگزاری همایش ها، نمایشگاههای مختلف فرهنگی هنری، برپایی ۴۴ نمایشگاه دستاورد های نظام، برگزاری ایستگاه‌های سلامت، انجام برنامه های افتتاحیه و کلنگ زنی طرح ها، برپایی برنامه های جشن و شادی در مدارس، برپایی برنامه های جهاد تببین و روشنگری، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی است.

رییس ستاد دهه فجر مازندران گفت: برگزاری پویش های فضای مجازی با حضور چهره های سرشناس، کلاس های آموزشی و توجیهی، ارائه انواع خدمات در قالب بسته معیشتی، کمک های مومنانه، ویزیت رایگان درمان خواهد بود.

وی افزود : امسال قرار است پیش از ایام الله دهه مبارک فجر برنامه هفته استقبال از این دهه برگزار شود که مسوولان کمیته ها از پنجم تا دوازده بهمن ماه پرسش و پاسخ و اعلام برنامه های خود را انجام خواهند داد.

به گفته حجت الاسلام اصغری ولوجایی با توجه به مسائل اخیر که در کشور بوجود آمده است و برخی افراد که در این عرصه حضور داشته اند نوجوانان دهه ۸۰ و ۹۰ هستند که برای این منظور برنامه جهاد تبیین در مدارس مازندران با حضور هادیان سیاسی و روحانیون برگزار خواهد شد.

وی گفت: همچنین در هر مدرسه مازندران یک ستاد دهه فجر تشکیل می شود تا از این طریق جهاد تبیین را تشریح کنند.

رییس ستاد گرامیداشت دهه فجر مازندران افزود: برخی از این رفتارها که از سوی مردم رخ می دهد ناشی از ندانستن و ناآگاهی آنها در خصوص کارها و اقدامات انجام شده از سوی نظام است که ایران با وجود تحریم هایی که دارد همواره پیشرفت های خوبی را داشته است.

وی ادامه داد : با توجه به اینکه دشمنان برای ضربه زدن به نظام در فضای مجازی بسیار پررنگ فعالیت می کنند برای مقابله با این مساله در ستاد دهه فجر مازندران موضوع رسانه و فضای مجازی جدی تر دیده شده است.

حجت الاسلام اصغری ولوجایی گفت: برای این منظور سه کمیته از ۲۵ کمیته ستاد دهه فجر مازندران به موضوع رسانه، اطلاع رسانی و فضای مجازی اختصاص داده شد که این کمیته ها شامل رسانه ملی، رسانه های مکتوب و خبرگزاری ها، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است.

وی عنوان کرد : برنامه ریزی ها به صورتی است که در دهه فجر امسال در بُعد رسانه ای و تبلیغات چه در فضای رسانه های مکتوب، خبرگزاری ها در فضای مجازی نیز برای نشان دادن عملکرد نظام تلاش شود تا مردم به آگاهی لازم در این زمینه برسند.

به گفته رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران تمامی برنامه های این دهه حول محور تزریق روحیه نشاط و شادی در میان مردم است.