قصد برنامه‌ریزی داریم تا کانون نقش جدی در پرورش کودکان داشته باشد
قصد برنامه‌ریزی داریم تا کانون نقش جدی در پرورش کودکان داشته باشد
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشوربا بیان اینکه زمانی کانون تنها در چند کتاب و کلاس خلاصه شده بود اما قصد برنامه ریزی داریم تا کانون نقش جدی در پرورش کودکان داشته باشند.

به گزارش ندای تجن -مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران در محل سالن سینما کانون ساری ،ضمن تبریک فرارسیدن چهل و چهارمین پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: یکی از سنت های بشری دعا کردن است که این ایام مناسب برای دعا کردن است؛ دعا کردن تنها اختصاص به مسلمانان نیست و همه آیین ها دعا کردن را دارند.

حامد علامتی با اشاره به اینکه دعا یعنی فردی متعالی خواسته خود را از وجودی نامتعالی می خواهد، افزود:دعا نوعی خودسازی است و زمانی که انسان با دعا به مناجات با خدا برمی خیزد ناخودآگاه در باطن به نیستی خودش پی می برد. وی با بیان اینکه خداوند نعمت زندگی را به ما بخشید تا فرصتی به ما دهد، گفت: رفتار و عملکرد ما می تواند در آینده کشور اثرگذار باشد، وقایع اخیر همه ما را متوجه غفلتی در حوزه کودک و نوجوان کرد.

علامتی با اشاره به اینکه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعداد ۲۶۰شهید دفاع مقدس داریم که مثال هایی از نگاه بلند امام در سال ۱۳۴۲ بود ، افزود:سرمایه ای که امروز در کانون داریم به هیچ وجه هم در کیفیت و هم در کمیت قابل مقایسه نیست.

وی با قدردانی از فعالیت یزدان شناس در طول مدت خدمت خود، ادامه داد: در حال برنانه ریزی برای به کارگیری سرمایه‌های انسانی کانون هستیم تا برای آینده کشور عزیزمان از طریق کانون برنامه ریزی کنند.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشوربا بیان اینکه زمانی کانون تنها در چند کتاب و کلاس خلاصه شده بود اما قصد برنامه ریزی داریم تا کانون نقش جدی در پرورش کودکان داشته باشند.

این مسئول با اشاره به سخنان رهبری که فرمودند:( هر جا هستید، مرکز عالم را همان جا ببینید) ، گفت: باید حتما از فعالیت‌های فردی جدا شویم و در عین حال که ارتباطات انسانی با نیروها خواهیم داشت حتما باید به سمت کنشگری فعال و هوشمند در عرصه جامعه حرکت کنیم.

علامتی بر نقش تولی‌گری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد و ادامه داد: لازم است تا از حوزه تصدی‌گری عبور کنیم.

وی با اشاره به تولید 2فیلم نمایشی توسط کانون که در جشنواره فیلم فجر حضور دارد، افزود: نخستین فیلم بلند پویانمایی را با نام «بچه زرنگ» ارایه دادیم که امیدواریم جزو برگزیدگان باشد؛ فیلم دیگری با عنوان «آغوش درخت بلند» است که محصول مشترک کانون و حوزه هنری است که در جشنواره فیلم فجر جزو مسابقه هستند.

علامتی تولید 3هزار عنوان کتاب و بیش از 9میلیون جلد کتاب از سرمایه های این نهاد اعلام کرد که تنها برای اعضای کانون نیست و افراد دارای نیاز ویژه و سمپادی هم می توانند از آنها بهره مند شوند.

وی با اشاره به گسترده تر شدن چتر کانون برای ارائه خدمات به جامعه، گفت: ارتقای کانون زبان ایران در برنامه ها قرار دارد؛ در حال بررسی برنامه های انجام شده در گذشته است تا نتایج آن مورد ارزیابی قرار دهیم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کشور توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات کانون را مورد توجه قرار داد و افزود: با توجه به اهمیت انجام سرمایه گذاری فرهنگی در استان، بهتر بود که استاندار در جلسه حضورپیدا می کرد.

وی خواستار حمایت استان از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران شد و افزود:لازم است مدیرکل جدید از ظرفیت هاو شخصیت های فرهنگی استان استفاده کند و از مدیرکل جدید کانون درخواست کرد تا با توجه به شهیدپرور بودن استان مازندران و همین طور جایگاه ارزشمند کانون مازندران در کشور به صورت شبانه روزی برنامه های رشد و ارتقای تربیتی و پرورشی کودکان و نوجوانان را پیاده کند.

علامتی خطاب به یزدان شناس هم گفت که در آینده نزدیک خبرهای خوبی خواهد شنید.

به گزارش ندای تجن با حضور علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و مدیران دستگاه های اجرایی مازندران مراسم تکریم محمدعلی یزدان شناس و معارفه حامد فاضلی کبریا برگزار شد.