20اثر از محصولات فاخر صنایع دستی استان به هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر ارسال شد
20اثر از محصولات فاخر صنایع دستی استان به هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر ارسال شد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از ارسال بیست اثر از محصولات فاخر و خلاقانه صنایع دستی مازندران به هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر خبر داد.

به گزارش ندای تجن -صادق برزگر با بیان اینکه این محصولات از رشته‌های مختلف هنرهای بومی استان درمرحله اولیه ونمایش جشنواره پذیرفته شدند تا پس از ارزیابی نهایی درصورت پذیرفته شدن از میان محصولات کل کشور برنده جایزه سرو سیمین ولوح تقدیر جشنواره صنایع دستی فجر شوند، گفت: بیست اثرارسال شده، شامل: محصولات ساخته شده با چوب، شامل معرق ،گره چینی، پیکر تراشی، لاک تراشی و نمد ازهنرهای اصیل استان وحصیربافی که به تازگی به اشکال مختلف در نمایشگاه‌ها عرضه می شود که از نوع کوب بافی ارسال شد و همین‌طور چرم بابل و چرم‌های تلفیقی در کنار دست‌بافته‌هایی مانند گلیم و گلیج است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته خانواده گلرد از لاک تراشان ماهر کشور و دارای مهراصالت یونسکو توانستند جایزه سرو سیمین جشنواره را همراه با چهار استان دیگر در کشور از آن خود نمایند.

برزگر با بیان اینکه زمان افتتاحیه نمایشگاه برای بازدید در تاریخ 26بهمن ماه سال جاری در محل موزه ملی ایران بود، گفت:نتیجه نهایی نمایشگاه در تاریخ 1اسفندماه سال جاری و زمان اختتامیه نمایشگاه 4اسفندماه در محل برج میلاد تهران است.

به گزارش ندای تجن -هفتمین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر معروف به سرو سیمین ۷ از تاریخ ۲۶ بهمن الی ۴ اسفند در محل موزه ملی ایران در حال برگزاری است و علاقه‌مندان برای بازدید از آثار نمایشگاه این جشنواره می‌توانند از ساعت ۱۰ الی ۱۶ به موزه ملی ایران واقع در خیابان سی تیر مراجعه کنند.