خرید میلیاردی محصولات کشاورزی با چک‌های سرقتی/دستگیری حفارغیر مجاز در ساری
خرید میلیاردی محصولات کشاورزی با چک‌های سرقتی/دستگیری حفارغیر مجاز در ساری
اخبار نیروی انتظامی مازندران که به پایگاه خبری ندای تجن ارسال شد، بدین شرح است.

سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری فردی که به بهانه ساخت مسکن با 300 شهروند 1000 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “مرتضی میرزایی” درباره جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنها تحت عنوان ساخت مسکن؛ بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و تحقیقات به عمل آمده مشخص شد، متهم که از چندین نفر از شهروندان اصفهانی کلاهبرداری کرده بود  در این استان نیز خود را به عنوان یکی از سازندگان مسکن  معرفی و از آن طریق از مردم این استان نیز کلاهبرداری کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: در ادامه رسیدگی به پرونده ماموران پلیس آگاهی این استان با همکاری ماموران پلیس آگاهی اصفهان با تلاشی شبانه روزی مخفیگاه متهم را در شهرستان محمودآباد شناسایی  کردند.

این مقام انتظامی در ادامه از دستگیری متهم در عملیاتی غافلگیرانه خبر داد و اظهار داشت: متهم در بازجویی های به عمل آمده به کلاهبرداری 1000 میلیارد ریالی از 300 شهروند در استان های مازندران و اصفهان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

سردار میرزایی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد:  برای خرید و فروش خانه و زمین نسبت به استعلام از مبادی مربوطه و دستگاه های مسئول اقدام کنند تا شاهد بروز چنین کلاهبرداری هایی در این خصوص نباشیم./

خرید میلیاردی محصولات کشاورزی با چک های سرقتی

سرهنگ سیدموسی حسینی جانشین انتظامی استان مازندران از دستگیری افرادی که با چک های سرقتی، اقدام به خرید برنج از کشاورزان در شهرسنتان قائمشهر کرده بودند خبر داد.

 سرهنگ “سیدموسی حسینی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی شکایت متعددی مبنی بر خرید محصولات کشاورزی  از کشاورزان در روستاهای اطراف شهرستان قائم شهر با چک های سرقتی، بررسی موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

جانشین انتظامی استان مازندران تصریح کرد: پس از بررسی های به عمل آمده، ماموران دایره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قائم شهر موفق به شناسایی یکی از متهمان شده و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: متهم به خرید برنج و محصولات کشاورزی روستائیان با استفاده از چک های سرقتی  با همدستی یکی از دوستان خود اعتراف کرد.

سرهنگ حسینی از دستگیری همدست متهم در یکی از شهرستان های همجوار در ادامه این عملیات خبر داد و بیان داشت: این افراد  تاکنون به بیش از 30 میلیارد ریال کلاهبرداری از 5 نفر از کشاورزان در شهرستان های قائمشهر و بابل اعتراف کردند .

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با بیان این که متهمان با قرار قانونی مناسب از سوی مرجع قضائی  روانه زندان شدند به شهروندان توصیه کرد: ضمن خودداری از اعتماد به افراد ناشناس در انجام معاملات، قبل از انجام هرگونه خرید و فروش حتما از اصالت چک و سایر پرداختی هایی که از طریق درگاه های بانکی انجام می شود مطمئن شوند.

آزاد سازی 23 هزار متر از اراضی ملی در بابل

سرهنگ محمدزمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از آزادسازی 23 هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش 400 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدزمان شالیکار” با اعلام این خبر، بیان داشت: در پی تصرف غیر قانونی و دیوارکشی اراضی ملی از سوی افرادی سودجو در “شهرستان بابل” موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی، افزود: پس از هماهنگی های قضایی با دادستان این شهرستان و با همکاری نماینده اداره منابع طبیعی، در یک اقدام عملیاتی ساخت و سازها و دیوار کشی های انجام شده در این زمین ها تخریب شد.

فرماندهی انتظامی شهرستان بابل از رهاسازی 23 هزار متر از اراضی جنگلی در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: کارشناسان ارزش زمین های رهاسازی شده در این عملیات را بالغ بر 400 میلیارد ریال عنوان کردند.

سرهنگ شالیکار با اشاره به اینکه هرگونه تغییر کاربری باید با هماهنگی ادارات ذیربط صورت گیرد، اظهار داشت: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و افراد فرصت طلب نیز دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در “میاندورود

سرهنگ شهرام باقری سرپرست انتظامی شهرستان میاندورود از دستگیری کلاهبردار میلیاردی با استفاده از چک های بلامحل و فروش مال غیر در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “شهرام باقری” با اعلام این خبر گفت: در پی مرجوعه ای قضائی مبنی بر کلاهبرداری میلیاردی از شهروندان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی متهم و دستگیری وی در یک عملیات غافلگیرانه شدند.

سرپرست انتظامی شهرستان میاندورود، تصریح کرد: متهم در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده به چندین فقره کلاهبرداری از شهروندان در شهرستان میاندورود و شهرستان های همجوار با انجام معاملات ملکی و فروش مال غیر با استفاده از چک های بلامحل اعتراف کرد.

سرهنگ باقری در پایان با اشاره به کلاهبرداری 70 میلیارد ریالی از شهروندان،گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: در انجام مبادلات روزمره به خصوص معاملات ملکی ضمن رعایت هشدارهای پلیسی، همواره مراقب افراد شیاد و کلاهبردار باشند.

زمین گیرشدن سارقان موتورسیکلت در گلوگاه

سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه از کشف 15 دستگاه موتور سيکلت مسروقه و دستگيري 2سارق توسط کارآگاهان مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ “محمود کلوانی” در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در شهرستان گلوگاه ، کارگروه ویژه ای با محوریت پلیس آگاهی تشکیل و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت : مأموران پلیس آگاهی در نتیجه تحقیقات و بررسی های انجام شده در این ارتباط  2 سارق موتور سیکلت را شناسایی و پس از هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

سرهنگ کلوانی در ادامه بیان داشت: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به  سرقت 15 دستگاه موتورسیکلت در این شهرستان اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده  تحویل مراجع قضائی شدند.

وی از کشف 15 دستگاه موتورسیکلت سرقتی از مخفیگاه متهمان خبر داد و تصريح کرد: با دعوت از مالباختگان اموال مکشوفه تحویل آنان شد.

فرمانده انتظامي شهرستان گلوگاه بي‌توجهي به هشدارهاي پليس و عدم استفاده از تجهيزات بازدارنده را از مهمترين علل بسترساز وقوع سرقت قلمداد کرد و از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشكوك بلافاصله موضوع را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

دستگیری حفارغیر مجاز در ساری

سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری یک حفار غیرمجاز و کشف سه دستگاه گنج یاب به ارزش 2 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “عبدالله حسن زاده” اظهار داشت: در پي دريافت خبري مبني بر فعالیت افرادی در زمینه حفاري غير مجاز به منظور کشف اشياء تاریخی و باستانی  در شهرستان ساری، بررسي موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری بیان کرد: ماموران انتظامی بخش فریم این شهرستان پس از هماهنگی قضائی با انجام عملیاتی، موفق به شناسایی و دستگیری متهم  شدند.

وی از کشف 3 دستگاه گنج یاب و متعلقات مربوطه از متهم خبر داد و در ادامه گفت: متهم در بازجویی های انجام شده به  جستجو برای گنج و اشیاء عتیقه اعتراف کرد.

سرهنگ حسن زاده با بیان اینکه از سوی کارشناسان مربوطه، ارزش گنج یاب کشف شده 2 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.