صادرات محصولات فنی مهندسی و کشاورزی دو استان مازندران نیازمند توسعه تعاملات و همکاری ها
صادرات محصولات فنی مهندسی و کشاورزی دو استان مازندران نیازمند توسعه تعاملات و همکاری ها

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، حسن خیریانپور صبح امروز در دیدار اعضای هیئت دولتی و تجاری استان مازندران و منگستائو قزاقستان با مدیران دولتی و بخش خصوصی مازندران در استانداری، اظهار داشت: به منظور تبادلات همکاری دو استان آمادگی داریم تعدادی از فعالان اقتصادی مازندران از ظرفیت‌های اقتصادی کشور […]

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، حسن خیریانپور صبح امروز در دیدار اعضای هیئت دولتی و تجاری استان مازندران و منگستائو قزاقستان با مدیران دولتی و بخش خصوصی مازندران در استانداری، اظهار داشت: به منظور تبادلات همکاری دو استان آمادگی داریم تعدادی از فعالان اقتصادی مازندران از ظرفیت‌های اقتصادی کشور قزاقستان بازدید داشته باشند.

وی افزود: امیدواریم این سفر هیئت قزاقی نتایج موثری برای تعمیق ارتباطات اقتصادی، تجاری، علمی و کشاورزی دو استان و کشور به همراه داشته باشد.

معاون استاندار مازندران، تصریح کرد: برای پیگیری مفاد تفاهم نامه های قبلی مدیران سابق دولتی و خصوصی این دو استان باید گروه کاری ویژه‌ای جهت اجرایی شدن مصوبات تشکیل دهند.

معاون استاندار مازندران با اشاره به آمادگی این استان برای سرمایه گذاری های مشترک بین مازندران و استان های قزاقستان، تصریح کرد: در مازندران برای سرمایه گذاری خارجی حمایت های ویژه‌ای را قائل می شویم و باید طرف قزاقی در تسهیل گری امور بانکی تجار مازندرانی نیز اقدامات عاجلی صورت دهد.

خیریانپور با بیان اینکه تجار مازندرانی آمادگی دارند که به صورت مستمر در قزاقستان حضور فعالانه داشته باشند، تصریح کرد: توسعه کشت فراسرزمینی با استفاده از دانش تولیدکنندگان مازندرانی در کشور قزاقستان را آمادگی داریم.

وی افزود: تبادل استاد و دانشجو و یافته های علمی دو کشور و استان را برای تعمیق روابط پیشنهاد می دهیم.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه بسیاری از محصولات کشاورزی، شیلاتی و لبنی مازندران اکنون به کشور قزاقستان صادر می‌شود، تصریح کرد: خدمات فنی مهندسی، مصالح ساختمانی و معماری استان مازندران و منگستائو قزاقستان نیز قابلیت مبادلات همکاری بیشتری را دارد.

خیریانپور با اشاره به ظرفیت های بندری، گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی مازندران، گفت: از طریق توسعه زیرساخت های حمل و نقلی می توانیم ظرفیت های گردشگری دو استان را تقویت و زمینه ارتباطات بیشتر را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: تبادلات خدمات فنی مهندسی حوزه نفت و گاز قزاقستان به ایران و مازندران مورد انتظار ماست.

معاون استاندار منگستائو قزاقستان نیز با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی قزاقستان را می‌توانیم در مازندران مبادله کنیم، گفت: این استان می تواند در زمینه خدمات فنی و مهندسی حوزه نفت و گاز به مهندسان مازندرانی خدمات علمی ارائه کند.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم با کمک تولیدکنندگان مازندرانی در حوزه کشاورزی و شیلات قزاقستان و مازندران ارتباطات اقتصادی و تجاری بیشتری را فراهم کنیم.

هیئت دولتی اقتصادی کشور قزاقستان به سرپرستی معاون استاندار منگستائو قزاقستان این کشور، عصر روز شنبه از طریق استان گلستان، وارد مازندران شده و در نخستین روز سفر کاری خود به این استان از بندر امیرآباد بهشهر، پایانه نفتی شمال و شرکت صنایع غذایی ساوانا در گلوگاه بازدید کردند.

این هیئت همچنین پس از دیدار با مدیران دولتی و بخش خصوصی مازندران، از چندین واحد تولیدی بخش کشاورزی استان مازندران در شهرهای ساری و جویبار بازدید کنند.