تلاش برای حل کم‌آبی پیش از شروع فصل کشاورزی/<strong data-lazy-src=
تلاش برای حل کم‌آبی پیش از شروع فصل کشاورزی/<strong data-lazy-src=
فرماندار ساری درباره کم آبی موجود در ساری، پروژه زباله سوز ساری و اهمیت همکاری نخبگان برای توسعه شهر صحبت کرد.

به گزارش ندای تجن -محمدعلی نوبخت در پاسخ به سئوال ندای تجن درباره کم‌آبی موجود در برخی مناطق ساری که سبب نگرانی کشاورزان شده است، گفت: باتوجه‌به خشکسالی موجود در کشور، میزان مصرف منابع آبی ساری از جمله سد شهید رجایی، آب‌بندان‌ها، چشمه‌ها و چاه‌ها را مشخص کردیم و جلسات شورای توسعه و حفظ منابع آب را در بخش‌ها برگزار کردیم، به همه اعلام کردیم تا آخرین دستاوردهای خود در حوزه آب را به ما معرفی کنند تا با همکاری نخبگان، دانشگاه‌ها و شرکت آب منطقه‌ای پیش از شروع  فصل کشاورزی مشکل را حل کنیم و به سمتی حرکت کنیم  تا کشاورزان دچار مشکل نشوند.

وی در پاسخ به این سئوال که پس از بازدید پروژه زباله‌سوز چه تصمیماتی گرفته شد، گفت: زباله‌سوز یکی از پروژه‌های اصلی شهرستان ساری است که دارای 3 ضلع شهرداری، سازمان بسیج سازندگی که اقدامات خوبی انجام داد و بخشی مربوط به تجهیزات که شرکت TTS عهده‌دار آن است، در این راستا جلساتی با مجموعه استانداری در این زمینه داشتیم در حوزه اعتباری هم در حال پیگیری و دریافت هستیم.

نوبخت اضافه کرد: در حوزه نصب تجهیزات بر اساس قراردادی که شهرداری با شرکت TTs دارد مسائلی وجود دارد که در حال پیگیری هستیم تا هر چه زودتر شاهد افتتاح پروژه باشیم.

نخبگان طرح‌های پیشنهادی برای توسعه ساری ارائه دهند

  فرماندار ساری در پاسخ به سؤال ندای تجن درباره تفکیک زباله از مبدأ در ساری، گفت: زباله هم فرصت و هم تهدید می‌تواند باشد، جلساتی با شهرداری و سازمان مدیریت پسماند درباره جمع‌آوری، تفکیک و خروج زباله داشتیم که موضوع تفکیک را در دستور کار داریم اگر ما بتوانیم کارخانه زباله‌سوز را سریع‌تر تکمیل کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود، از همه نخبگان و اندیشمندان دعوت می‌کنیم تا در زمینه توسعه شهر ساری پیشنهاداتی دارند ارائه نمایند.

وی  با بیان نقش رسانه‌ها در آگاهی‌بخشی به جامعه، افزود: موضوع قدرت و مدیریت طوری است که ممکن هر شخصی در هر مسئولیتی به سمت‌وسویی برود که نگاه نقد را نپذیرد؛ اما اهالی رسانه باتوجه‌به اینکه از دل مردم و چشم بینای جامعه هستند با نگاه منصفانه فضا را نقدوتحلیل کنند می‌توانند کمک خوبی داشته باشند؛ الحمدلله شرایط در ساری مناسب است و تلاش داریم فضایی ایجاد کنیم تا آرامش ایجاد شود.

لزوم احترام به خواسته‌های همه مردم

فرماندار ساری تأکید کرد: سعی کنیم در حوزه‌های سیاسی نگاه واقع‌بینانه‌تری به خواسته‌های مردم و مسائل موجود و به‌ویژه نسل جوان داشته باشیم اگر در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های ما این خواستگاه‌ها و مطالبات را لحاظ کنیم موفقیت بیشتری کسب می‌کنیم.

نوبخت با بیان اینکه سیاست ما در فرمانداری مبتنی بر سیاست جذب است و ارتباط با همه افرادی که همشهری ما هستند و دارای تحلیل‌ها و نگرش‌ها و پیگیری‌های متفاوت هستند، گفت: در برخی مواقع ممکن است برای این نوع ارتباط  و نگاه از سوی افراد مورد نقد قرار گیریم؛ اما با جان‌ودل می‌خریم و اعتقاد ما این است که همه شهروندان در حوزه ساری حق دارند و ما باید به خواسته‌های آنان احترام بگذاریم و بر اساس آن تصمیم بگیریم.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه این نگاه واقع‌بینانه که همراه باارزش‌ها و اصول و آرمان‌های ما است در حیطه کاری خود لحاظ می‌کنیم، ادامه داد: اقدامات خود را مبتنی بر قانون می‌کنیم.

گفت و گو:نداکلائی