مشارکت قابل‌توجه دانش‌آموزان در نخستین جشنواره بومی محلی “نوجوان مازنی”
مشارکت قابل‌توجه دانش‌آموزان در نخستین جشنواره بومی محلی “نوجوان مازنی”
مدیرکل آموزش و پرورش استان از شرکت قابل‌توجه دانش‌آموزان در نخستین جشنواره بومی محلی "نوجوان مازنی" خبر داد.

به گزارش ندای تجن به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران “حسین کمالی” در ادامه گفت: این جشنواره به همت و تلاش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان و با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران و موسسه فرهنگی هنری همایش‌آرای سبحان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: برابر اعلام دبيرخانه این جشنواره تعداد دانش‌آموزانی که آثار خود را به دبيرخانه ارسال کرده‌اند قریب به دوهزار نفر است که در رشته‌های سرود گروهی، شعر و دکلمه خوانی، نقالی و قصه‌گویی و مجری‌گری با هم به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به این نکته که اختتامیه جشنواره و اعلام برگزیدگان نهایی ۷ اردیبهشت برگزار خواهد شد، گفت: برنامه‌های مختلفی انجام گرفت تا حضور و مشارکت دانش‌آموزان در کارهای فوق‌برنامه و جشنواره‌های مختلف فرهنگی، دینی و المپیادهای علمی حداکثری باشد. وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان با حضور در این رقابت‌ها و در سایه پیروزی‌ها و شکست‌ها در چنین میدان‌هایی، مهارت زندگی را می‌آموزند، ضمن اینکه انگیزه و امید می‌گیرند تا بیشتر تلاش کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین گفت: استان مازندران از استان‌هایی است که از غِنای فرهنگ بومی و محلی برخوردار است و ضروری است که نسل جدید نیز با این ظرفیت فرهنگی آشنا شوند و یکی از اهداف این جشنواره، آشنایی نوجوانان با این ظرفیت‌ها است.