تاکید بر طبیعت‌گردی سالم در استان/لزوم حرکت مردمی برای فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب
تاکید بر طبیعت‌گردی سالم در استان/لزوم حرکت مردمی برای فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب
روز طبیعت را در پیش داریم، باید طبیعت‌گردی سالم داشته باشیم نه طبیعت‌آزاری و خداناراضی، هنجارشکنی جایز نیست، متاسفانه برخی از مراکز همچون برخی از تورهای گردشگری، سفره‌خانه‌های سنتی، زمینه‌های فساد و فحشا را به‌وجود می آورند.

️به گزارش ندای تجن -نماینده ولی فقیه در استان امروز در خطبه های نماز جمعه ساری ، گفت: در هفته پیش رو سالروز رحلت ام‌المومنین و ام‌الائمه و ام‌المسلمین حضرت خدیجه کبری (س) همسر پیامبر اکرم (ص) را داریم، اگر امروز ما مسلمان بوده و دین اسلام حفظ شده بخشی از آن به برکت ثروت این بانوی بزرگوار است.

️آیت الله لائینی افزود: نیمه ماه رمضان سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) را داریم که ایشان مظهر کرم، صبر، عفو، گذشت و غیره است، امید است بتوانیم همچون ایشان سیره کرم را در جامعه ادامه بدهیم و طرح “هر محله یه قربانی” امسال به نیت ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید به همین تعداد باید اجرا و در اختیار فقرا قرار بگیرد.

وی ادامه داد: روز طبیعت را در پیش داریم، باید طبیعت‌گردی سالم داشته باشیم نه طبیعت‌آزاری و خداناراضی، هنجارشکنی جایز نیست، متاسفانه برخی از مراکز همچون برخی از تورهای گردشگری، سفره‌خانه‌های سنتی، زمینه‌های فساد و فحشا را به‌وجود می آورند.

️نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد:باد آزمون الهی وزیدن گرفته و یک سری روسری ها و حجاب‌ها را برده، این امتحان خداست باید هسته‌های غیرت به‌وجود بیاوریم و شاهد حرکات مردمی باشیم و در این امتحان سربلند باشیم.

️وی [با اشاره به فرازی از فرمایشات امام راحل]: دوازدهم فروردین عید ملت ماست زیرا با قدرت ملی سرنوشت خود را به دست گرفتید، گفت: این روز اولین درخشش انقلاب بوده است که در قالب رای آری به نظام مقدس جمهوری اسلامی خودش را نشان داد.

️آیت الله لائینی افزود: از مسئولان خادم به مردم در طول چهار دهه از انقلاب تقدیر می کنیم اما در مقابل به مسئولان و دولت‌هایی که در تراز جمهوری اسلامی نبودند و اعتقاد و اعتنای چندانی به دین و مردم نداشتند می گوئیم، اگر بخش کشوری همچون بخش لشکری مملکت رشد می‌کرد، کشور در شرایط بهتری قرار داشت.

وی ادامه داد:در مازندران که قطب کشاورزی است هنوز صنایع تبدیلی نداریم شاید زحماتی کشیده شده باشد اما به ثمر نرسیده و قابل مشاهده نیست.

️نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد:در حوزه فرهنگ برخی از مسئولان و دولت‌ها به بی‌فرهنگی‌ها و ناهنجاری‌ها دامن زدند، البته تلاش دولت سیزدهم جای تقدیر دارد و روز گذشته بیانیه‌ای در ارتباط با کشف حجاب‌ها صادر کرده و وعده پیگیری داده است.

️وی اضافه کرد: مدیران باید به وظایف شرعی و قانونی خود عمل کنند، باوجود همه این ضعف‌ها رشد و توسعه قابل قبول برای نظام انقلاب رقم خورده است، اما دشمنان ما از همان لحظات آغازین پیروزی انقلاب دنبال براندازی جمهوری اسلامی هستند که به آن‌ها اعلام می‌کنیم که نظام ما ماندنی و باقی و آنچه که رفتنی است نظام سلطه فرعونی آمریکایی است.

لازم به ذکر است .سخنران پیش از خطبه: حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید عبدالاحد (اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان مازندران) بود و میزخدمت ادارات منابع طبیعی و شیلات در محل مصلی ساری برپاشد.