طنین نغمه آیین‌های مازندران در پایتخت/آوای خوش سحری‌خوانی و نقالی در غرفه حوزه هنری مازندران
طنین نغمه آیین‌های مازندران در پایتخت/آوای خوش سحری‌خوانی و نقالی در غرفه حوزه هنری مازندران
غرفه آیین و سنن مازندران (حوزه هنری مازندران) در نمایشگاه بین‌المللی قرآن تهران با استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه و شبکه های تلویزیونی همراه شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی حوزه هنری مازندران بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی قرآن که در شب‌های ماه مبارک رمضان در مصلی نماز جمعه تهران ( ۱۲ لغایت ۲۴ فروردین) در حال برگزاری است، از اجراهای آیینی غرفه حوزه هنری استان استقبال کردند.
گفتنی است « علی عظیمی» نقال، تعزیه گردان و پژوهشگر هنرهای آیینی با تیم همراه ضمن حضور و اجرای برنامه در این غرفه طی یک هفته با برنامه هایی همچون نقالی، سحر خوانی، مناجات، چاووشی، نوروز خوانی و… گوشه ای از فرهنگ، آیین و آداب مازندران را در نمایشگاه بین‌المللی قرآن به اجرا گذاشت.
از نکات قابل توجه علاوه بر استقبال چشمگیر مردمی از فعالیت های اجرایی حوزه هنری مازندران در این رویداد فرهنگی مذهبی، ضبط برنامه های متعدد از سوی شبکه تلویزیونی قرآن، رادیو قرآن و شبکه های سراسری بوده است.
‌شایان ذکر است که در این دوره از نمایشگاه بین المللی قرآن علاوه بر غرفه های کتاب و محصولات فرهنگی قرآنی، غرفه های اقوام نیز دایر بود که در آنها مواردی همچون آیین ها و آداب و رسوم و همچنین غذاها و خوراکی های مناطق مختلف به نمایش گذاشته شد.