سرزمین دودانگه میراث فرهنگی و تاریخی است/نگارش پژوهش «رازهای خاموش مازندران» در استان
سرزمین دودانگه میراث فرهنگی و تاریخی است/نگارش پژوهش «رازهای خاموش مازندران» در استان
اسدالله عمادی نویسنده کتاب "تاریخ و فرهنگ دودانگه و شهریارکوه" که در نمایشگاه کتاب مازندران رونمایی شد، میراث فرهنگی و تاریخی این بخش از ساری را به تصویر کشیده است .

به گزارش ندای تجن – اسدالله عمادی پیرامون پیشینه فعالیت‌های پژوهشی – فرهنگی خود و اُلفت و انسش با ادبیات و شعر و داستان توضیح داد: این اشتیاق و علاقه از دوران تحصیل در مدرسه، دبیرستان و همینطور ورود به دانشگاه آغاز شد.

این نویسنده مازندرانی با اشاره به اینکه کتاب “تاریخ و فرهنگ دودانگه و شهریارکوه” را برای شناسایی تاریخ و فرهنگ دودانگه و شهریار کوه که در جنوب شرقی البرز واقع شده، منتشر کردم، تاکید کرد: این سرزمین میراث فرهنگی و تاریخی قوی و غنی داشته و مردان نام آور در عرصه فرهنگ، هنر، علم و سیاست را در خود جای داده است.

عمادی اضافه کرد: تصمیم دارد آخرین پژوهش خود را که “راز‌های خاموش مازندران” نام دارد، به نگارش درآورد.

این اثر ادبی به ابهامات تاریخ و فرهنگ باستانی استان می‌پردازد. گفتنی است: اسدالله عمادی دانش‌آموخته ادبیات فارسی از دانشگاه تهران بوده و سال‌ها به‌عنوان دبیر دبیرستان‌ها و مدرس در آموزشگاه‌های شهرستان ساری فعالیت داشته است.

از این هنرمند تا کنون ۱۲ مجموعه شعر، ۱۱ رمان و مجموعه داستان و ۱۵ اثر پژوهشی منتشر شده است. وی سال ۱۳۵۴ نخستین داستان بلندش را با عنوان “گون‌های کوهی” و سال ۱۳۵۶ در دوران دانشجویی مجموعه داستان “ستاره‌های خاکی” را منتشر کرد. انتهای پیام/

  • منبع خبر : ستادخبری و اطلاع رسانی نمایشگاه کتاب مازندران