لزوم برخورد قاطع دستگاه قضا با قاتلان شهید امر به معروف حمیدرضا الداغی / در فصل کم‌آبی، مسئولان از کشاورزان حمایت کنند/لزوم توجه به انجمن‌های بیماران خاص
لزوم برخورد قاطع دستگاه قضا با قاتلان شهید امر به معروف حمیدرضا الداغی / در فصل کم‌آبی، مسئولان از کشاورزان حمایت کنند/لزوم توجه به انجمن‌های بیماران خاص
امام جمعه ساری امروز در خطبه‌های نماز جمعه به موضوعاتی پیرامون شهادت جوانمرد الداغی، مشکلات کشاورزان، ورزش‌های زورخانه‌ای و توجه به بیماران خاص پرداخت.

️به گزارش ندای تجن- امام جمعه ساری امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلی، با اشاره به نصیحتی از امام هفتم (ع)]، گفت: بر طاعت خدا صبر کنید، گناه نکردن و حفظ کردن خود از گناه و دوری از حرام، روزه گرفتن، حفظ چادر و حجاب، انفاق و… سخت است و صبر لازم دارد، اگر صبر کنید باتقوا خواهید بود.

آیت الله محمدی لائینی افزود:در هفته پیش رو بزرگداشت دو شخصیت مفاخری از علمای بزرگ یعنی شیخ صدوق و شیخ کلینی را داریم که در حفظ آثار اهل بیت (ع) نقش مفید و موثری داشتند و همچنین بزرگداشت دو شخصیت معاصری همچون حضرت عبدالعظیم حسنی و حضرت حمزه سیدالشهدا (علیهم السلام) را در پیش داریم.

️وی با بیان اینکه ما از کلینی‌ها و صدوق‌ها باید درس جهاد علمی و فرهنگی و دفاع را بیاموزیم، گفت: از حضرت عبدالعظیم‌ها باید درس دینداری و از حضرت حمزه سیدالشهداها باید درس حماسه، فداکاری، جهاد و شهادت را بیاموزیم.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه [ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید آیت الله سلیمانی]، ادامه داد: ایشان انسانی وارسته، عالم، فداکار و در سنگرهای گوناگون از خطابه، جمعه و جماعت، نمایندگی ولی فقیه و خبرگان دارای نقش بسیار ارزنده ای بود.

آیت الله لائینی افزود:در هفته پیش رو روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای را داریم که این یکی از ورزش‌های بومی ماست که آمیخته با ارزش‌هاست و باید تقویت شود.

امام جمعه ساری با بیان اینکه روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج را در پیش داریم، ادامه داد: به این بیماران رسیدگی کنید، البته انجمن‌هایی مربوط به آن‌ها داریم که باید به آنان نیز کمک کنیم، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر که نهاد خدمت‌رسان هستند که از آنان نیز تشکر می کنیم.

وی با اشاره به اینکه فصل کشاورزی است از مسئولان مربوطه می‌خواهیم در زمینه سوخت، بذر و نهاده‌های کشاورزی باتوجه به مشکل آب امسال حمایت جدی از کشاورزان داشته باشند، گفت:همه باید در مصرف آب، برق و بنزین و هر نعمتی صرفه‌جویی کنیم.

آیت الله لائینی با بیان اینکه همه ما باید با وحدت در این ایام از همه نهادها و کسانی که از حریم عفاف و حجاب دفاع می‌کنند تبعیت و حمایت کنیم، اضافه کرد: در مقابله با فتنه جدید کشف حجاب و حمله به مقدس‌ترین مقدسات دینی ما؛ ما از این ناهنجاری‌ها ناخرسند هستیم، همه باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه در این روزها شهیدانی را در حوزه امر به معروف و نهی از منکر همچون شهید حمیدرضا الداغی تقدیم کرده‌ایم، او شهید راه حفظ ناموس و عفاف و حجاب شد، در مشهد تشییع باشکوهی انجام شد.

️وی افزود:ما از شهدا تجلیل و تکریم به عمل می‌آوریم اما دستگاه قضایی که باید برخورد لازم را داشته باشد مقداری کُند و شُل عمل می‌کند، برای چیزی که عیان و معلوم است فیلم وجود دارد تاخیر در مجازات بی‌دلیل است باید هم‌پای مردم حرکت کند و اینها را به سزای عملشان برساند.

آیت الله لائینی بیان کرد:مقام معظم رهبری به‌مناسبت روز کار و کارگر و روز معلم تجلیل شایسته‌ای از هر دو دسته به عمل آورده و از هر دو باعنوان سرمایه و ارزش مملکت یاد کرد.

️ایشان به معلمان توصیه کرد که دانش آموزان را به حضور در مراکز برکت‌آفرین، مساجد و هیات‌ها دعوت کنند همچنین فرمودند زنده کردن احساس هویت ایرانی اسلامی و شخصیت ملی در نوجوانان و جوانان باهوش کشور از وظایف اصلی و سنگین معلمان و آموزش و پرورش است.

️وی افزود:به فرموده مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور عراق، حتی یک آمریکایی هم در عراق نباید باشد، چون ما معتقدیم که آمریکا شیطان بزرگ است و هر کجا باشد فتنه می‌کند.

  • منبع خبر : خبر خام از کانال خبری دفتر نماینده ولی فقیه دریافت شده است