مازندران پایلوت شهر دیجیتال کشور می‌شود/برای ارتقاء شبکه‌های ارتباطی استان از همکاری همه اپراتورها استقبال می‌کنیم
مازندران پایلوت شهر دیجیتال کشور می‌شود/برای ارتقاء شبکه‌های ارتباطی استان از همکاری همه اپراتورها استقبال می‌کنیم
استاندار مازندران با اشاره به توسعه زیرساخت های ارتباطی در استان، گفت: مازندران پایلوت شهر دیجیتال کشور می‌شود.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، سیدمحمود حسینی پور امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران در محل استانداری با گرامی داشت سالروز شهادت شهدای مدافع حرم استان مازندران، اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای مقاومت خصوصاً شهدای مازندرانی کربلای خان طومان را گرامی می داریم و تقارن این اتفاق مبارک با سالروز شهادت شهدای مقاومت مازندران را ارج می نهیم.

وی افزود: حرکت ارزنده توسعه فیبر نوری و فضای ارتباطی در مازندران و اقصی نقاط کشور به جهت اهتزاز پرچم اسلام در جهان بوده است و شهدا با جانفشانی خود، ایران قوی را به دست جوانان نخبه این مرز و بوم سپردند.

استاندار مازندران افزود: ایران اسلامی در حوزه ارتباطات در جهان امروز از ویژگی ممتازی برخوردار بوده چرا که در گذشته این امر مورد توجه مسئولان نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: ورود به مدیریت دیجیتال موجب تسریع در حکمرانی حکمرانان در عصر دیجیتال می‌شود. یکی از نتایج انفجار اطلاعات توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در حکمرانی جهانی بوده است که نباید از این قطار پیشرفت و توسعه عقب باشیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه توزیع عادلانه ارتباطات در مناطق مختلف محروم و کم برخوردار کشور به برکت انقلاب بوده است، تصریح کرد: در قبل از انقلاب فقط ۷ درصد روستاهای استان از ارتباطات مخابراتی برخوردار بودند، در حالی که پس از انقلاب ۱۰۰ درصد روستاهای مازندران و همه شهرهای استان برخوردار از این نعمت شدند.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۰ میلیون گردشگر از اقصی نقاط دنیا به مازندران سفر می کنند که توسعه ارتباطات برای خدمات دهی بیشتر در این زمینه امری ضروری است، گفت: وضعیت توسعه ارتباطی در مازندران با حجم گردشگران داخلی و خارجی پذیرش شده باید رشد یابد چرا که پویایی ارتباطات دیجیتال در این استان به واسطه گردشگری بودن منطقه امری ضروری است.

استاندار یادآور شد: مازندران با گسترش شبکه اقتصاد گردشگری، الزامات شهر هوشمند را برای برقراری یک ارتباطات نوین و جدید فراهم می کند و برای ارتقاء شبکه‌های ارتباطی استان از همکاری همه اپراتورها استقبال می‌کنیم اما شرکت مخابرات ایران در اقدام جهادی توسعه فیبرنوری را به صورت پایلوت در مازندران نهادینه کرده است.

وی یادآور شد: در راستای توسعه فیبرنوری دز شهرها و روستاها اقدامات موثری از سوی دولت در راستای مصوبه مرکز ملی فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات صورت گرفته که این توجهات مورد تاکید رهبری معظم انقلاب و ریاست جمهور قرار گرفته که منجر به توسعه کسب و کار خواهد شد.

وی بیان داشت: شرکت مخابرات مازندران نیز در راستای اجرای سیاست های وزارت ارتباطات به توسعه زیرساخت ها و تبدیل مازندران به عنوان شهر دیجیتال کشور کمک کند.

در این مراسم که با حضور علیخانی و محبی، معاونین استاندار، برخی نمایندگان مجلس، رئیس و اعضای هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و مازندران، مشارکت حضوری و وبیناری فرمانداران، برخی مدیران دستگاه های اجرایی و روسای شرکت های مخابرات شهرستان ها همزمان با سالروز شهادت 13 شهید مدافع حرم مازندران در خان طومان سوریه برگزار شد، تفاهمنامه نامه اجرای نهضت جهادی توسعه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران بین استاندار مازندران و مدیرعامل شرکت مخابرات ایران منعقد شد.