بسیج سازندگی روستاهای مازندران را سیراب می‌کند/لزوم همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی
بسیج سازندگی روستاهای مازندران را سیراب می‌کند/لزوم همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی

به گزارش ندای تجن- رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا با تبریک به مناسبت شروع هفته بسیج سازندگی، گفت: در سال گذشته تا به امروز در حوزه ۱۰ گانه بسیج سازندگی در مناطق مختلف مازندران کار‌های مهمی انجام شده که به صورت مختصر آن را بیان می‌کنم. محمدمهدی اقبال پور با بیان اینکه در حوزه […]


به گزارش ندای تجن- رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه کربلا با تبریک به مناسبت شروع هفته بسیج سازندگی، گفت: در سال گذشته تا به امروز در حوزه ۱۰ گانه بسیج سازندگی در مناطق مختلف مازندران کار‌های مهمی انجام شده که به صورت مختصر آن را بیان می‌کنم.

محمدمهدی اقبال پور با بیان اینکه در حوزه آبرسانی که در واقع اولویت فوری ما در استان است تقریبا ساخت ۱۹ مجتمع آبرسانی تحت پوشش قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) که سردار مسلمی رئیس قرارگاه و بسیج سازندگی مجری کارهستند را برعهده داریم، افزود:این تعداد شامل ۱۰ شهرستان و ۲۰۰ روستای تحت پوشش، شروع شده و تاکنون نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که در حدود ۱۵۰ کیلومتر حفاری و لوله گذاری صورت گرفت و بیش از ۷۵ مخزن به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب احداث شد.

وی با اشاره به اینکه پروژه آب رسانی در مدت 3سال به اجرا در می آید که درتلاش هستیم در زمان کوتاه با کیفیت بهتر این پروژه را به اتمام برسانیم، اضافه کرد:در فاز اول ۳۰۰ میلیارد تومان و در فاز دوم نیز ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه آبرسانی با همکاری خوب شرکت آبفا یک کار تیمی مشترک و جهادی در حال انجام است.

اقبال پور با بیان اینکه پس از ایجاد امنیت، توجه به پروژه های راه، محور پیشرفت توسعه است و در جایی که راه ساماندهی نشود نمی‌توان هزینه تولید را به ویژه در محلات کاهش داد،افزود: ۲۰۰ کیلومتر جاده سازی از سال گذشته تا به امروز در دست ساخت است و حدود ۴۰ پروژه در حوزه راه در حال انجام است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه حوزه راه‌های بین مزارع هم ۱۰۰ کیلومتر در سال گذشته احداث شد و کشاورزان از این راه بهره‌مند شدند، ادامه داد: قرار است در سال آتی نیز مابقی راه‌های روستایی ساماندهی شود.

وی با اشاره به اهمیت ساخت مسکن محرومین، گفت:در سال گذشته 1هزار و 400 واحد مسکن ساخته و تحویل نیازمندان شد و 2هزار واحد مسکن دیگر نیز در دست اقدام است؛ هدفگذاری شده تاپایان سال ۱هزار واحد مسکن نیز ساخته و تحویل می‌شود.

اقبال پور بیان کرد: در مدت چند سال ساخت ۳ هزار مسکن از کمیته امداد سایر بخش‌های استان را تحت پوشش دادیم که این کار با فوریت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی به حوزه شعار سال که با هوشمندی رهبر معظم انقلاب به مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده است، ورود پیدا کرد، افزود:حوزه بسیج سازندگی حوزه راه اندازی مساغل خُرد است که تقریبا ۳۳۳ عنوان دارد که ۸۰ عنوان مشاغل آن بسیار مهم است و آموزش آن را در دستور کار قرار دادیم .

اقبال پور با اشاره به اینکه ۷۵ هزار نفر در سال گذشته آموزش اشتغالزایی داده شدند، ادامه داد:4 هزار نفر از ۱هزار و 400 صندوق قرض الحسنه محله محور اشتغالزا تسهیلات دریافت کردند که بیش از ۳۵ میلیارد تومان موجودی دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه تسهیلات این صندوق‌ها از ۱۰ تا سقف ۵۰ میلیون تومان است، گفت: با قدردانی از استاندار ولایی و از مجموعه اقتصادی استانداری و برخی از شعب بانک‌ها هم ۳ هزار نفر را برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زا به بانک معرفی کردیم که تاکنون بیش از 250 میلیارد تومان در سال گذشته ۸۵ میلیارد تومان تسهیلات ارزات قیمت واگذار شد و یک هزار نفر وام را دریافت کردند.

وی ابراز امیدواری کرد که بانک‌ها در ماه‌های باقی مانده تسهیلات را ارائه دهند تا تعداد ۳ هزار نفر از معرفی شدگان وام را برای مراکز واحد‌های تولیدی کوچک دریافت کنند.

اقبال پور با بیان اینکه تربیت کارآفرین بخشی از مسئولیت بسیج سازندگی است، افزود: نسبت به جمعیت استان نسبت به کارآفرین عدد قابل قبولی نیست که در این مسیر آموزش نقش بسیار موثر و کم هزینه در امر کارآفرینی دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی در مازندران در حال راه اندازی است، گفت:کشاورزی مهم ترین رشته آموزشی در این دهکده ها است که جوانان علاقه مند به حوزه کشاروزی در رشته های مختلف دام و طیور تا آبزی پروری و باغ و مرکبات در این دهکده ها آموزش داده می شوند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه خدمات اجتماعی (بهداشت و کمک‌های مومنانه) در سال گذشته کمک‌های بزرگی انجام شد، افزود: هزار میلیارد تومان در حوزه کمک‌های مومنانه توسط مجمع خیرین و مجموعه سپاه کربلا به نیازمندان کمک شد .

اقبال پور با بیان اینکه حدود ۵ هزار گروه جهادی در مازندران داریم، افزود: ۴ هزار گروه جهادی تخصصی در ۲۲ رشته در ۱۰ روز رزمایش جهادگران فاطمی شماره ۳ از روز ۱۷ اردیبهشت تا ۲۷ اردیبهشت در جای جای استان مشغول به خدمت‌رسانی در حوزه‌های پزشکی، آموزش، عمران، کمک مومنانه، فنی و مهندسی و حوزه‌های عمومی به مردم می‌شوند تا حوزه محرومیت و فقر در استان کاهش داده شود.

از فعالیت مخلصانه گروه‌های جهادی در استان که سفیران کار و تلاش هستند قدردانی می‌کنم.

متن خام از طرف روابط عمومی ارسال شد.