«۱۵ خرداد سال ۴۲ چه اتفاقی در ایران افتاد»
«۱۵ خرداد سال ۴۲ چه اتفاقی در ایران افتاد»

به گزارش ندای تجن- در سال ۱۳۴۲ تظاهرات ۱۵ خرداد مجموعه وقایعی است که در خرداد ۱۳۴۲ خورشیدی در پی بازداشت روح الله خمینی در انتفاد به لایحه ی انجمن های ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید رخ داد. این تظاهرات در شهرهای تهران .قم‌.ورامین علیه دولت اسدالله علم در زمان حکومت محمدرضا شاه پهلوی […]

به گزارش ندای تجن- در سال ۱۳۴۲ تظاهرات ۱۵ خرداد مجموعه وقایعی است که در خرداد ۱۳۴۲ خورشیدی در پی بازداشت روح الله خمینی در انتفاد به لایحه ی انجمن های ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید رخ داد.

این تظاهرات در شهرهای تهران .قم‌.ورامین علیه دولت اسدالله علم در زمان حکومت محمدرضا شاه پهلوی برگزار شد و به زد و خورد بین ماموران شهربانی و تظاهرات کنندگان انجامید .

برخی تحلیلگران معتقدند که تظاهرات ۱۵ خرداد نقطه عطفی در آغاز انقلاب سال ۱۳۵۷ به شمار می‌آید. پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ پانزده خرداد به عنوان تعطیل رسمی در تقویم ایران اعلام شد.

۱۴ خرداد سالروز رحلت جانسوز امام بزرگوار وپرچمدار انقلاب اسلامی که مصادف شد روز بعد ۱۵ خرداد که این دو روزمصیبت بزرگی برای ملت بزرگوار ایران است عاشقان آن امام هم برای رحلت امام و شهدای ۱۵ خرداد مراسمی در سراسر ایران ایران و جهان اسلام برگزار می شود و یادشان را گرامی میدارند به مناسبت چهلمین روز شهادت حضرت آیت الله سلیمانی نماینده مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و مراسمی که هرساله در مدرسه خاتم الانبیای بابل « مدرسه صدر»با حضور مردم ولایتمدار شهرستان بابل یادی از شهدای ۱۵ خرداد به میزبانی حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا روحانی امام جمعه شهر بابل با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مرتض آقا تهرانی نماینده مردم شریف تهران درمجلس شورای اسلامی برگزارشد.

  • منبع خبر : نبی الله علی نتاج