تلاش محیط زیست ایران توانست آبرو و عزت کشورمان را در جوامع بین‌المللی حفظ کند/امکانات فعلی در استان شایسته محیط‌زیست نیست
تلاش محیط زیست ایران توانست آبرو و عزت کشورمان را در جوامع بین‌المللی حفظ کند/امکانات فعلی در استان شایسته محیط‌زیست نیست
سیدمحمود حسینی پور، با بیان این که محیط زیست باید پیوست تمامی مراکز صنعتی و پیشران توسعه باشد، گفت: نباید به بهانه محیط زیست از توسعه دور باشیم، بلکه باید با حفظ ملزومات محیط زیستی به توسعه اندیشید. ‎

به گزارش ندای تجن- سید محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران در جمع محیط‌بانان نمونه مازندران با تبریک هفته محیط زیست به حافظان طبیعت و محیط زیست انسان، اظهار داشت: صیانت از طبیعت، انسان و محیط زیست رسالتی مقدس است و لباس مقدس شما نیز باید مورد احترام ویژه جامعه باشد.

حسینی پور، ادامه داد: قداست این لباس در وهله نخست باید توسط محیط بانان حفظ شود، اکثریت مطلق مردم قدردان شمایند و می‌دانند اگر امروز وجود شما نبود، اثری از محیط زیست نبود.

استاندار مازندران با اشاره به تلاش محیط‌بانان در سرما و گرمای شدید، اظهار داشت: محیط زیست وظیفه خطیری دارد و شما محیط‌بانان نماد احترام به محیط زیست هستید که در نهایت ایثارگری به وظایف خود عمل می‌کنید.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه کار در محیط زیست نیازمند سیاستگذاری، درایت و آینده‌نگری است، گفت: گرچه به دلیل عدم شناخت نسبت به این سازمان گاه شاهد قضاوت های نادرست هستیم، اما محیط بانان با صبوری، ایستادگی و با نگاه منعطفانه به ماموریت‌های مهم خود می‌پردازند و در این راه، جان فشانی می کنند.

حسینی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه صنعت، عصر تکنولوژی و انفجار اطلاعات در دنیا، گفت: محیط زیست همسو با این پیشرفت‌ها خود را به‌روز کرد و اگر قرار باشد همچنان با سنت‌های پیشین به فعالیت خود ادامه دهد، توسعه متوقف خواهد شد.

او گفت: توسعه برای برخی جوامع مجاز و برای برخی دیگر غیرمجاز است، اما تلاش محیط زیست ایران توانست آبرو و عزت کشورمان را در جوامع بین‌المللی حفظ کند.

استاندار مازندران خواستار تعامل تنگاتنگ بین صنعت و محیط زیست، کشاورزی و محیط زیست و گردشگری و محیط زیست شد و اعلام کرد: نباید به بهانه محیط زیست از توسعه دور باشیم، بلکه باید با حفظ ملزومات محیط زیستی به توسعه اندیشید.

حسینی‌پور تاکید کرد: در محیط زیست، فرهنگی را ایجاد خواهیم کرد که توسعه را در کنار محیط زیست داشته باشیم و متناسب با همین شرایط وضعیت خود را ارتقا ببخشیم.

استاندار مازندران امکانات فعلی در استان را شایسته محیط‌زیست ندانست و خواستار ورود روش‌ها، فنون و تجهیزات لازم در این مجموعه حفاظتی و نظارتی شد.

او همچنین تاکید کرد که محیط زیست باید پیوست تمامی مراکز صنعتی و پیشران توسعه باشد.

در این مراسم؛ با حضور مقام عالی دولت در مازندران، محیط بانان نمونه استان با اهداء لوح سپاس تجلیل شدند.