گلایه از فعالیت دانشگاه علوم پزشکی مازندران به همراه نامه یک فعال اجتماعی
گلایه از فعالیت دانشگاه علوم پزشکی مازندران به همراه نامه یک فعال اجتماعی
پایگاه خبری تحلیلی ندای تجن حفظ و دریافت مطالبات مردمی را رسالت خود می داند و سایر مطالبه گران حوزه سلامت نیز می‌توانند پیشنهادات،نظرات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارند.

به گزارش ندای تجن- چند روز پیش بود که خبری درباره خرابی دستگاه های بیمارستان های امام خمینی (ره) ساری و همین طور مرکز دیالیز ساری منتشر کردیم.

در آن خبر کارشناس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای ماپاسخی ارسال کرد که به صورت کامل در متن خبر منتشر نمودیم .

دیروز دوباره برای بررسی موضوع به بیمارستان امام خمینی (ره)ساری مراجعه کردیم که در بخش پذیرش بیمارستان اعلام کردند که دستگاه آنژیوگرافی مدتی است که درست شده است اما تعداد بیماران در صف انتظار نزدیک به 500نفر است و در حال حاضر نیز بیماران اورژانسی تنها می توانند از خدمات فوری درمان استفاده کنند.

متاسفانه تعداد پزشکان برای آنژیوگرافی نیز 3نفر است و تعداد تخت‌های بخش نیز 15تخت است و همین موضوع سبب شد تا بیماران بسیاری در صف انتظار باشند.

البته این موضوع که کارشناسان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز ضعف هایی در ارائه اطلاعات مناسب درباره کمبودها و کاستی ها دارند نیز مزید بر علت شده است.

امروز نیز یادداشتی از یک فعال اجتماعی دریافت کردیم که با انتقادهای ما در ارتباط است، می توانید در متن زیر بخوانید:

بسم رب الزهرا(س)

*فرهاد غلامی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و وعده هایش*

استاندار محترم مازندران در یک اقدام هوشمندانه ، در بازدید سرزده عیدانه(۶ فروردین۱۴۰۲) از مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان نور *به عمق آشفته بازار حوزه بهداشت و درمان* این شهرستان پی بردند و طی تماسی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان دستور رفع موارد و کمبود هایی را صادر نمودند.

مقرر گردیده بود که حتی دستگاه سی تی اسکن ظرف یک ماه به بیمارستان آورده شده و به بهره برداری برسد. اما اکنون با گذشت بیش از ۷۰ روز هیچ از مطالبات محقق نشده است.

این نمونه یک شهرستان است، شهرستان های دیگر الله اعلم *آقای غلامی هنوز انتصاب برخی افراد شبهه دار و فاسد در برخی جایگاه ها را فراموش نکرده ایم.* شما در دولت مردمی سیزدهم مسئولیت دارید و موظف به این هستید که براساس سیاست و خط مشی های این دولت گام بر دارید، نه اینکه خلاف آن عمل نمایید.

*استاندار محترم مازندران بار ها بر پیوست عدالت بهداشتی تاکید نمودند و از وضعیت نامساعد بهداشت و درمان در اداره متبوع شما گلایه مند بودند.* *از کمبود سرم در بیمارستان ها و فروش آزاد گرفته تا مسائل مدیریتی در بیمارستان ها و شبکه بهداشت ها و* … اما گویا اراده ای برای تلاش در جهت تحقق اوامر استاندار محترم ندارید.

*باید پاسخگو باشید که علت این بی انگیزگی ها و سستی ها چیست؟* *راجع به پیوست عدالت بهداشتی چه اقدام مثمر به ثمری انجام داده اید؟* *برای مبارزه با مافیای بهداشت و درمان در استان چه کرده اید؟*

مقصر اصلی شخص شما و عواملی هستند که بهداشت را دستمایه اهداف خاص خود کرده اند *با یک استعفا خوشحالمان کنید و عرصه را برای ورود مدیران کارآمد و متعهد و انقلابی در این دستگاه حساس و راهبردی باز کنید* .

و السلام‌ *مهیار کاردر فعال اجتماعی رسانه ای* رونوشت به: *دکتر سید محمود حسینی پور* *استاندار محترم مازندران* *دکتر بهرام عین اللهی* *وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی*

پایگاه خبری تحلیلی ندای تجن حفظ و دریافت مطالبات مردمی را رسالت خود می داند و سایر مطالبه گران حوزه سلامت نیز می‌توانند پیشنهادات،نظرات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارند.