اعلام رضایت از فعالیت هیات ورزش‌های رزمی استان/درخواست حمایت از مسئولان برای کمک به ورزش مازندران
اعلام رضایت از فعالیت هیات ورزش‌های رزمی استان/درخواست حمایت از مسئولان برای کمک به ورزش مازندران
در مجمع عمومی هیات های ورزش رزمی مازندران بر اهمیت توجه مسئولین نسبت به تامین منابع مالی و حمایت از ورزشکاران صحبت شد.

به گزارش ندای تجن-مجمع‌عمومی هیات انجمن‌های ورزش های رزمی مازندران امروز ظهر در محل باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد.

رئیس هیات رزمی مازندران در این مجمع با بیان اینکه در اردیبهشت ۱۴۰۱ مجمع به من رای اعتماد داد تا در ورزش های رزمی بتوانم آن چه در توانم بود را شروع کنم، گفت: یک سری اقداماتی بر اساس زیرساخت‌ها و انجام اموراتی که شاید در آینده برای ورزش های رزمی ممکن باشد دیدیم.

وحید رضا باقری با اشاره به اینکه برنامه‌ها را دسته‌بندی کردیم، افزود: به عملکرد هیات‌ها و ورزشکاران ایمان داشتیم و برای انتخابی‌های تیم ملی و بازی‌های جهانی و آسیایی برنامه‌ریزی شد.

وی با بیان اینکه پیگیری‌هایی که برای ورزش های رزمی باید اتفاق بیفتد را انجام دادیم، گفت: فعالیت خود را شروع کردیم تا جایی که امکان داشت توانستیم قوانین و مقررات را خم کنیم؛ اما دور نزنیم، موضوعاتی که در تفکرات همکاران بود با همه مشورت شد.

باقری با تأکید بر توجه به نظر جمعی برای پیشبرد فعالیت‌های هیئت رزمی استان، ادامه داد: کمیته فنی جلسات بسیاری گذاشت و هم پای ما بود.

وی با اشاره به همکاری اداره کل ورزش و جوانان در اجرای برنامه‌ها، افزود: برای نخستین‌بار مسابقات ورزشی در فضای باز را در تابستان سال گذشته در محل بوستان ولایت ساری برگزار کردیم.

باقری با بیان اینکه برگزاری مسابقات فرهنگ‌سازی خوبی برای ورزش های رزمی هم بود، به بیان گزارش عملکرد پرداخت.

رئیس هیات ورز شهای رزمی مازندران با اشاره به اینکه تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته در سال 1400 از ۴ هزار و ۹۰۰ نفر به ۶ هزار و ۳۷۰ نفر در سال ۱۴۰۱ نفر رسید، افزود: تعداد داوران ۱۶۷ نفر بود که در سال ۱۴۰۱ به ۳۲۵ نفر رساندیم.

وی بیان کرد: در دوره‌های آموزشی انجام شده داوران هم از لحاظ علمی به سطح بالایی رسیدند

باقری با بیان اینکه مربیان در سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۹۷ نفر بود که به 1 هزار و 50 نفر افزایش یافت، گفت: مسابقات استانی ۸ مورد بود که به ۳۱ مسابقه در سال ۱۴۰۱ رساندیم.

رئیس هیئت ورزش های رزمی مازندران تعداد مقام‌های تیمی کشوری ۳ مقام بود، افزود: در یک سال اخیر تعداد ۹۸ نفر از رزشکاران به عضویت تیم ملی رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد مدال‌آوران مسابقات برون‌مرزی ۲ نفر بود که امروز به ۲۱ مدال جهانی رسید، ادامه داد: برگزاری اردوهای استانی داشتیم که به ۱۹ مورد رسید

باقری به طراحی وب‌سایت برای هیات ورز شهای رزمی اشاره کرد و گفت: یک وب‌سایت رسمی برای طراحی فازهای مختلف انجام دادیم و دسترسی کامل در حوزه ورزش های رزمی دادیم تا با سایت دسترسی آسان داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر ثبت‌نام‌های افراد علاقه‌مند به شرکت در مسابقات به‌صورت ثبت در سایت هست تا برای مربیان دغدغه‌ای وجود نداشته باشد.

باقری با بیان اینکه برای نخستین‌بار در دهه کرامت مراسم تجلیل از بانوان را برگزار کردیم، افزود: در یک سال گذشته تنها ۲۲۲ میلیون تومان برای ما واریز شد؛ اما هزینه ما بیش از ۳۰۰ میلیون تومان شده است که مابقی را بدهکاریم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ کمکی از فدراسیون و اداره کل ورزش و جوانان دریافت نکردیم.

رأی‌گیری‌هایی برای افزایش بودجه به 1 میلیارد و 200 میلیون تومان و برنامه‌ریزی‌های سال جاری انجام شد.

در ادامه برخی از رؤسای هیات‌ها درخواست حمایت از مسئولان ورزش استان داشتند که در فیلم زیر می‌بینید

سرپرست معاونت امور ورزشی مازندران نیز در ادامه با بیان اینکه دو هیات استان با همکاری زوج خانم و آقا اداره می‌شوند که فعالیت مفیدی داشتند، گفت: این دو هیئت رزمی و کاراته هستند که جای قدردانی از تلاش آنان وجود دارد.

حسین دلیری با اشاره به اینکه جایگاه ورزش مازندران نام پرآوازه در ورزش دنیا دارد، افزود: ورزش مازندران باید قیاس و مرتبت را با دنیا مورد توجه قرار دهد

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از ورزشکاران  استان در تیم ملی عضویت دارند، گفت:در رشته ورزشی کشتی ۹۸درصد ترکیب از آن ماست،در تکواندو هم همین طور ودر مربی گری هم همین طور است.

دلیری ادامه داد:مازندران براساس جایگاهی که دارد و پایشی که انجام دادیم و زیرساخت‌ها که هست جایگاه پنجم را داریم.

سرپرست معاونت امور ورزش استان با بیان اینکه ۲هزار و ۵۶۰باشگاه و ۸۰۰هیات شهرستانی و ۵۴هیات استان داریم، افزود:اعتبارات ورزشی ما به هیچ وجه جوابگوی ورزش ما در مازندران نیست.

دلیری بیان کرد: نیازمند این است که همه مسئولین در راس استاندار همراه و نمایندگان قهارکه داریم که همه عزیزان همدل بروند آن چه که استحقاق ورزش استان هست را مرتفع کنند

وی افزود:آن چه که امروز رمز موفقیت هیات‌های ورزشی مازندران است بحث یکدلی و همراهی استان است

این مقام مسئول با بیان اینکه آن چه که مردم مازندران دوست دارند دربحث میزبانی موثر است ، ادامه داد:لازم است تا از ظرفیت‌ها برای رویداد بین المللی که حق ما هست جاری و ساری کنیم.

دلیری با اشاره به اینکه یکی از فقدان‌های ما سالن‌های تخصصی است، افزود:ما تا حدودی توانستیم گام هایی برداریم اما نیاز به همکاری و مساعدت بیشتر است.